تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

خداداد افشاریان کیست؟

چندی است که اتهاماتی علیه دو نفر از مدیران فدراسیون فوتبال مطرح شده است. خداداد افشاریان یکی از این چهره‌ها است که حرف و حدیث‌هایی درباره اخذ رشوه از سوی او شنیده می‌شود. در این مطلب درباره زندگینامه و ماجرای فساد باشگاه مس رفسنجان بخوانید.

خداداد افشاریان کیست؟

رویداد۲۴ چندی پیش خداداد افشاریان، داور سابق و رئیس کمیته داوران فداراسیون فوتبال به اخذ رشوه و فساد در فوتبال متهم شد. این درحالی است که هنوز مقامات قضایی رسیدگی به پرونده او را به اتمام نرسانده است. با اینحال وی چند روز قبل از سمت خود استعفا کرد. در این مطلب درباره بیوگرافی خداداد افشاریان و فساد وی در فوتبال بخوانید.

زندگینامه خداداد افشاریان 

خداداد افشاریان متولد شهریور ماه سال ۱۳۴۴ در گچساران است. او لیسانس خود را در زمینه تربیت بدنی دریافت کرده است. شهرت وی داوری مسابقات فوتبال و رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. اخیراً شائبه فساد درباره افشاریان و برخی دیگر از مدیران فدراسیون مطرح شد که منجر به استعفایش از فدراسیون فوتبال شد. 

افشاریان در سال ۱۳۶۹ نخستین داوری فوتبالش را انجام داد و پله‌های ترقی را تا ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیمود. او در سال ۲۰۰۳ موفقبه ورود به لیست فیفا شد و در اولین دوره لیگ برتر نیز حضور داشت. وی در سال ۱۳۹۰ از داوری خداحافظی کرد، اما چندی بعد در اسفند ماه سال ۹۹ عضویتش در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران پذیرفته شد.

شایبه دست داشتن خداداد افشاریان در فساد فوتبال

چندی پیش با اعلام فدراسیون فوتبال بود که دو چهره سرشناس این فدراسیون یعنی خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت خود در ریاست کمیته داوران و برگزاری مسابقات لیگ برتر کنار رفتند. این اقدام از سوی مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال انجام گرفت که آغاز سلسله خبر‌ها درباره فساد باشگاه مس رفسنجان بود. بنابر این حکم قرار شد تا دانیال مرادی به طور موقت عهده دار مسئولیت امور مرتبط کمیته داوران به جای افشاریان شود.

گفته می‌شد که افشاریان بعداز پرونده اخیر فساد در استان کرمان و باشگاه مس رفسنجان، از این سمت‌ها کنار گذاشته شده است. اگرچه این شائبه رشوه هنوز از سوی مرجع قضایی بررسی نشده است، اما هرچه هست باید ادعای پرداخت رشوه به برخی مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مورد بررسی دقیق قضایی قرار گیرد.
البته این نخستین بار نیست که نام افشاریان در حوزه فساد فوتبال مطرح می‌شود. پیشتر نیر افشاریان به دلیل بکارگیری اقوام و نزدیکان خود در سطوح مختلف داوری کشور توبیخ شده بود.

خداداد افشاریان کیست؟

پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان

فساد مالی باشگاه مس رفسنجان مربوط به اخذ رشوه از سوی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال بوده است که گویا در سال ۱۴۰۰ رخ داده است. به گفته مهدی تاج در این فقره فساد سه نفر مسئول فدراسیون فوتبال و یک نفر فرد رسانه‌ای هر کدام حدود ۲۵ سکه دریافت کرده‌اند. تاج در این خصوص تصریح کرد: «این پرونده فعلاً در مرحله بازپرسی است و قاضی این افراد را خواسته و به آن‌ها تفهیم اتهام کرده و بعد هم بدون وثیقه آزاد شده‌اند.»

واکنش افشاریان به اتهام رشوه در پرونده فساد

خداداد افشاریان در پی انتشار اخباری مبنی بر اخذ رشوه استعفانامه‌ای نوشته است که به شرح زیر است: «نظر به ادعا‌های مطروحه علیه اینجانب و با وجود اینکه موضوع فعلا در دست بررسی و رسیدگی است و هنوز هیچگونه ادعایی علیه اینجانب به اثبات نرسیده است، اما به منظور جلوگیری از ایجاد حاشیه و التهاب برای فدراسیون فوتبال خواهشمند است با کناره گیری اینجانب از مسوولیت ریاست کمیته دا‌وران تا تعیین تکلیف نهایی و اتخاذ تصمیم مراجع محترم قضایی موافقت فرمایید.»

خداداد افشاریان کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فساد فوتبال
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
افشاریان کیست مردی که از موقعیت شغلی خود در این چند دهه برای منافع شخصی خود حق را باطل و باطل را حق با کمال وقاحت .........و صاحب باعث و املاک فراوان در الیگودرز .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
0
0
عاقبت تنهاخوری همینه .
نظرات شما