تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
امام جمعه موقت تهران:

نان برخی در این است که بگویند مسئله حصر باید از بین برود

امام جمعه تهران گفت: امروز وقت حاشیه سازی و سیاسی بازی نیست و همه باید تقوا پیشه کنند.
رویداد۲۴- امام جمعه تهران گفت: امروز وقت حاشیه سازی و سیاسی بازی نیست و همه باید تقوا پیشه کنند.

 نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت السلام کاظم صدیقی برگزار شد. او اظهار کرد: امروز اگر خطری برای مملکت داشته باشیم، خطر حرام خواری، ربا، حقوق های حساب نشده، رانت‌خواری‌ها و ویژه‌خواری‌ها و بی‌توجهی به مشکلات مردم و جوانان بیکار است.

صدیقی با بیان اینکه خداوند تقوا را به عنوان کلید فتوحات و موجب سهولت و رفع مشکلات معرفی کرده است، اظهار کرد: مسئولین ما در سمت های مختلف باید خدا را در نظر بگیرند و تقوا پیشه کنند و مرگ و بی وفایی دنیا را از یاد نبرند و امانت دار مردم باشند. همچنین کاسب ها بی انصافی و کم فروشی نکرده و ربا به زندگیشان وارد نشود. چرا که از خطرات امروز جامعه ما ربا و حرام خواری و حقوق های حساب نشده است.

وی نقض برجام از سوی آمریکا را قابل پیش بینی خواند و اظهار داشت: آن روزها مسئولین باید با استحکام بیشتری وارد می شدند و حالا که نقض کردند باید یک مقابله ای صورت بگیرد که در حد نظام انقلابی ما باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به قابل پیش بینی بودن نقض برجام اشاره کرد و گفت: رهبری از روز اول با صدای رسا اعلام کردند که ما به طرف مقابل بدبین هستیم و از همان روز مسئولان ما باید با استحکام بیشتری وارد عرصه می شدند و به زودی تسلیم نمی‌شدند، اما حالا که روشن شده است آمریکا نقض عهد کرده است باید مقابله ای در تراز کشور انقلابی و قدرتمند منطقه ای داشته باشیم و به چیزهای دم دستی اکتفا نکنیم.

او همچنین با اشاره به دستور رییس جمهور به رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدام مشکلی برای امریکا ایجاد نمی‌کند و خودشان نیز گفتند این اقدام‌ها نقض برجام نیست و توقع ما این است که با اقدامی انقلابی با این نقض عهد امریکا برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی کلیات و جزئیات برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: توقع داریم به اولویت‌ها ازجمله اشتغال جوانان، توجه کنند. تعطیلی کارگاه‌ها در سال‌های گذشته، موجب بیکاری بسیاری از مردم شده که بعضاً مسن هستند و نیاز است به مشکلات آن‌ها توجه شود.

صدیقی تصریح کرد: همچنین نیاز است مسئله فرهنگ را جدی بگیرند و امیدواریم بتوانند گرفتاری‌ها و خلاءهای مردم عزیز و مومنمان را مرتفع ساخته و آن‌ها را از این رنج‌ها‌‌ رها کنند.

اهم سخنان آیت الله کاظم صدیقی در نمازجمعه امروز تهران به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می‌آید:

* 9 دی از کرامت های انقلاب بود، حضور مردم در 9 دی خودجوش نبود بلکه خداجوش بود و با پول نمی شد این کار را انجام داد. بلکه خدا بر دل آنها رخنه کرد و با حضور مردم در 9 دی امید دشمنان خارجی و قدرت طلب های داخلی را ناامید کرد.

*9 دی ثابت کرد آتش خانمان سوز فتنه، فتنه گران را می سوزاند و اگر خاموش نشود همه مردم را خواهد سوزاند. اجتماع مردم در 9 دی 88 بعد از 8 ماه صبوری ماموریتی الهی بود. 9 دی شاهد حضور به موقع مردم بودیم.

* انقلاب پدیده ای الهی است. دست پنهان خداوند این انقلاب را به وجود آورد و قدم به قدم هدایت کرد و خطرات یکی بعد از دیگری از سر انقلاب برطرف کرد. که یکی از این خطرات فتنه 88 بود و از همه خطرات گذشته عمیق تر و ریشه دارتر بود. چرا که به طور مثال در جنگ تحمیلی دشمن بیرون از کشور بود، اما در فتنه کسانی زمام دار بودند که در کنار و در خانه امام (ره) بودند. بنابراین عده زیادی به شبهه افتادند، خام شدند و یا تردید کردند.

* خطر فتنه از داخل کشور ایجاد شد، در جریان این اتفاق‌ها و در فضای تاریک و غبارآلود، عده‌ای فریب خوردند و خام شدند و بسیاری از مردم خوب ما و حتی برخی جبهه‌رفته ما به تردید افتادند؛ بنابر این باید روز ۹ دی را قدر بدانیم. چرا که دست خداوند بود که نظام را نجات داد.

* کسانی که امروز سخن از رفع حصر می زنند، با چه انگیزه ای این مطلب را طرح می‌کنند و آیا می فهمند که چه می گویند؟

* جرائم سنگینی برای فتنه‌گران قابل احصاء است که اگر روزی قرار به برگزاری دادگاهی باشد، باید به آن رسیدگی شود.

* با شناختی که از مردم با بصیرت ایران دارم می دانم که تا حضور امام زمان (عج) این انقلاب را زیر پرچم ولایت حفاظت خواهند کرد.

* هنگام  جنگ دشمن از خارج ضربه می زند، ولی در فتنه کسانی بر ناقه فتنه سوار شده بودند که کنار امام بودند و جای شبه بیشتر بوده و عده زیادی در آن فضای غبار آلود خام شدند.

* امان از رشوه و ربا که اگر خطری برای مملکت ما باشد همین حقوق های بی حساب و بی توجهی به جوان های دربه دری است که نمی توانند متاهل شوند.

* آزادی حلب به قیمت خون شهدای مدافع حرم صورت گرفت و این فقط یک پیروزی نظامی نیست بلکه یک پیروزی فرهنگی و انقلابی است. در این پیروزی حامیان تروریست ها کاملا منزوی شدند.

* جرم مردم بحرین این است که طی چند سال در مقابل سازمان های دروغگوی مدعی حقوق بشری خواهان اعتبار آرایشان هستند. خواسته این مردم مطابق همان ادعای این سازمان ها است که می گویند باید حکومت مردم به مردم برقرار شود.

* شیخ عیسی قاسم در بحرین به دنیا آمده و آل خلیفه با این سلب تابعیت و بستن آب به روی مردم نمی تواند کاری از پیش ببرد و این ننگ سازمان ملل است که پشت رژیم هایی می ایستد که حتی یک انتخابات هم ندارند.

*این مسئله ننگ سازمان ملل است. این اقدامات را محکوم می‌کنیم و توقعی نیز از سازمان‌های بین‌المللی نداریم؛ چراکه بیداری و استقامت مردم، موجبات نابودی این رژیم‌ها را فراهم خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
2
نان شما هم در این است که بگویید حصر راه نجات از اعدام است. در وافع با حصر دارید بهشون لطف می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
2
"نان برخی در این است که بگویند مسئله حصر باید از بین برود"
و نان بعضی‌ها در برعکس آن!
تفاوت: این بعضی‌ها سوارند و مردم که احتمالاً نانشان در عدم حصر این بزرگواران می‌بود، پیاده!
مقدم
|
Pakistan
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
0
اینها که میگن اگر نونشون بریده شود کسی دیگه از این غلطا نمیکنه بلکه سر جاشون میشن ناشناس کدام بزرگوارنی رو میگی اونهای که به اعتبار انگلیس تو فتنه میخواستن پیروز بشن روحانی هم از حزب همین فتنه گرا بود که رئیس جمهور شد که هسته ای رو تعطیل کرد اقتصاد ایران رو نابود کرد معیشت مردم رو داقون کرد این هم فکر کرد اگر امریکا میاد حمایتش میکنه ملت باید هوشیار باشند و اگر کسی بواسطه کشورهای بیگانه میخواد بر مردم حکومت کنه قبواش نداشته باشن دیدید چجوری امریگا روحانی رو لجن مال کرد چون روحانی حرفهای امام رحمت الله رو گوش نکرد رفت حرف رفسنجونی رو گوش کرد گرفتار هم شد امام رحمت الله گفت رابطه ایرا با امریکا رابطه گرگ میشه اما رفسجونی بدورغ گفت من از امام ره شنیدم که رابطه بر قرار کنیم و اگر پا امریکا تو ایران باز بشه ایران را تجزیه میکنن یعنی ایران چند کشور میشه ترکیه که انقدر جلو امریکا دولا راست شد الان میخوان تجزیه اش کننبا امریکا باید مثل خودش جرف زد در غیر اینصورت هی باید تهدید بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
شما ساکت لطفا
مدرک سیکلتو از کجا گرفتی؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
خانم مقدم ی لطف بکن فردا بزهای مارو ببر صحرا یه هوایی به کله پوکت بخوره
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان