تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پرداخت هزینه‌های ارتقای مهارت کارگران از محل بیمه بیکاری

مدیر کل حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه‌های مربوط به بازآموزی، تجدید و ارتقای مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از محل بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.
رویداد۲۴ کریم یاوری از گسترش چ‌تر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده که قبلاً شاغل بودند خبر داد و افزود: حدود ۲۲۰ هزار نفر از کارگران که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند زیر چ‌تر حمایت مقرری بیمه بیکاری قرار دارند. 

وی افزود: بیمه شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی بنگاه بیکار شوند با تایید شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند. 

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابه جایی کارگاه و ماشین آلات برای کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی دولت، تغییر ساختار تلقی می‌شود و با تایید شورایعالی کار کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند. 

یاوری خاطرنشان کرد: مطابق جدول ماده ۷ قانون بیمه بیکاری کارگران مجرد حداقل ۶ و حداکثر ۳۶ ماه و کارگران متاهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه است که با داشتن شرایط سابقه پرداخت حق بیمه و مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری قابل پرداخت است. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مکلف به آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار است افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای باید با در اولویت قرار دادن بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری، زمینه ارتقای مهارت آن‌ها را فراهم کند. 

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری تاکید کرد: هزینه‌های مربوط به بازآموزی و تجدید و ارتقای مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت می‌شود. 

وی همچنین از معرفی حدود ۲۵ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری طی ۹ ماه سال جاری برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و بازآموزی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.
منبع: آنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان