تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

شش دلیل برای دویدن

دویدن یکی از بهترین راه‌های ورزش کردن است. این ورزش با طبیعت بدن همخوانی دارد و قسمت‌های مختلف بدن را به فعالیت وامی‌دارد. دویدن همچنین یک ورزش هوازی است که به کارایی قلب و عروق کمک می‌کند.
رویداد۲۴- دویدن یکی از بهترین راه‌های ورزش کردن است. این ورزش با طبیعت بدن همخوانی دارد و قسمت‌های مختلف بدن را به فعالیت وامی‌دارد. دویدن همچنین یک ورزش هوازی است که به کارایی قلب و عروق کمک می‌کند.

 ۶ دلیل برای اینکه به ورزش دویدن ادامه دهیم و آن را در برنامه ورزشی خود بگنجانیم عبارتند از:

۱- شادی‌آور بودن دویدن:

به طور کلی ورزش باعث افزایش میزان آندورفین در بدن می‌شود. بررسی‌های اخیر نشان داده است که مغز همان‌طور به دویدن واکنش نشان می‌دهد که به گیاهان و مواد خوراکی شادی‌آور واکنش نشان می‌دهد. دویدن باعث کاهش استرس و افزایش احساس نشاط می‌شود.

۲- دویدن راهی ارزان برای ورزش کردن:

اگر به دنبال راهی هستید که اندامی متناسب داشته باشید و هزینه زیادی هم نکنید، بدوید. هیچ مانعی برای دویدن وجود ندارد. شما می‌توانید هر جایی دویدن را انجام دهید و نیاز به تجهیزات زیادی هم ندارید.

۳- دویدن طول عمر را افزایش می‌دهد:

دویدن برای بدن مفید است و به افزایش طول عمر کمک می‌کند. اگر در طول زندگی بیشتر بدوید در دوران کهنسالی کمتر دچار ناتوانی جسمی می‌شوید.

۴- هر جایی می‌توانید بدوید:

بهانه‌ای برای دویدن وجود ندارد. شما می‌توانید بر روی تردمیل یا در پیاده‌رو بدوید.

۵- دویدن گردش به حساب می‌آید:

می‌توانید با دویدن و پیاده‌روی در خیابان‌ها و مکان‌های مختلف همه جا را ببینید و از گردش در شهر لذت ببرید.

۶- هیچ‌چیز بهتر از گذشتن از خط پایان نیست:

اگر در مسابقات دو شرکت کنید لذت گذشتن از خط پایان را خواهید چشید. این موفقیت به شمار انگیزه می‌دهد تا هر سال در مسابقات شرکت کنید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: دویدن ، ورزش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان