تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

خطراتی که کاربران گوشی‌های هوشمند را تهدید می‌کند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص امنیت گوشی‌های هوشمند هشدار داد.
رویداد 24- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص امنیت گوشی‌های هوشمند هشدار داد.

سرگرد «علی کسانی»، منطقه ایلام، اظهار کرد: در دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند از ابزارهای اصلی برای تبادل اطلاعات و فعالیت‌های کاری به شمار می‌روند، حفظ حریم امنیتی این دستگاه‌ها بسیار ضروری است.

وی بابیان اینکه استفاده از ابزارهایی همچون تلفن همراه امروزه به یکی از رایج‌ترین روش‌های برقراری ارتباط تبدیل‌شده است افزود: استفاده هر چه بیشتر خانواده‌ها از موبایل بدون اطلاع از مخاطرات آن می‌تواند آسیب‌ها و تهدیداتی را برای کاربران این دستگاه‌ها به دنبال داشته باشد.

کسانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین خطراتی که کاربران گوشی‌های هوشمند موبایل را تهدید می‌کند نگهداری تصاویر شخصی و ذخیره این تصاویر بر روی حافظه داخلی و خارجی موبایل است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: افراد نفوذگر و خرابکار با سوءاستفاده از اعتماد شما و با طرح دوستی بهروش‌های مختلف سعی در جلب اعتماد افراد با استفاده شگرد هابی مجرمانه جدید تصاویر شخصی افراد را به سرقت برده و اقدام به انتشار و تصاویر شخصی و یا تهدید و اخاذی می‌کنند.

وی با توصیه به کاربران تلفن‌های هوشمند موبایل تصریح کرد: تا حد ممکن از ذخیره تصاویر شخصی بر روی گوشی‌های هوشمند موبایل خودداری کرده و حتماً تصاویر خود را بر روی دستگاه‌های جانبی ذخیره‌سازی مانند هارد و به‌صورت رمزنگاری‌شده ذخیره کنند.

کسانی اضافه کرد: پلیس فتا آماده مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، هوشمند ، پلیس فتا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان