تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

طباطبایی: پرسپولیس قهرمان «لیگ تک‌قطبی» می‌شود/ استقلال در محدودیت اجباری احیا شد

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره بازی استقلال و لوکوموتیو و روش بازی این دو تیم حرف زد.
رویداد۲۴-هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره بازی استقلال و لوکوموتیو و روش بازی این دو تیم حرف زد.

برد استقلال مقابل سایپا تا چه حد در بازی با لوکوموتیو تأثیر مثبت دارد؟
به نظر من باید لیگ را از آسیا جدا کرد. در کل فضای بازی در این دو تورنمنت با هم متفاوت است. قطعاً استقلال هم با یک شرایط در این دو رقابت حاضر نمی‌شود. البته استقلال بعد از شکست دادن سایپا در آن شرایط در وضعیت روحی خوبی به استقبال این بازی می‌رود و از این نظر می‌توان گفت این شرایط کار را برای لوکوموتیو سخت و برای استقلال آسان‌تر می‌کند.

درباره تاکتیک تیمی استقلال چه تحلیلی دارید؟
استقلال در این مدت به ویژه از نیم‌فصل به این سو محافظه‌کار و نتیجه‌گرا بازی می‌کند. در دفاع جمع می‌شود و بعد از حملات حریفان در سطح زمین باز می‌شود و هر بار از یک طرف به تیم مقابل یورش می‌برد. این روش برای تیمی که هنوز به ثبات نفری و تاکتیکی لازم نرسیده منطقی به نظر می‌رسد و کادر فنی استقلال هم با تکیه بر این روش تاکنون توانسته جایگاه خوبی در جدول برای خود دست و پا کند.

در آزادی هم باید با همین روش بازی کند؟
سبک بازی استقلال در آزادی با بیرون از خانه فرق زیادی ندارد. عناصری که این تیم در اختیار دارد همین شرایط را برایش فراهم می‌کند.

ساختار دفاعی استقلال قابل اعتماد شده است؟
این تیم ارنج اصلی‌‌اش را شناخته، اتفاقی که در نیم‌فصل اول اصلاً برای این تیم دیده نمی‌شد. البته نباید از کمک فیفا به استقلال غافل شد. همواره شنیده‌ایم که انسان‌ها در محدودیت خلاق می‌شوند و این بعد از ممنوعیت فیفا برای استقلال باعث شد تا با به کارگیری جوانانش متوجه شود چه نفراتی در اختیار داشته و قدرشان را نمی‌دانسته است. حالا همین جوانان به کار استقلال آمده‌اند و در همه خطوط و نه فقط دفاع عالی کار می‌کنند.

با این شرایط می‌توان برای استقلال در لیگ شانس قهرمانی قائل بود؟
بعید می‌دانم. تقریباً دیگر مشخص است که پرسپولیس این فصل قهرمان می‌شود و البته این را هم باید گفت که پرسپولیس در تک‌قطبی‌ترین فصل تاریخ لیگ قهرمان می‌شود. لیگی که در آن سپاهان، ذوب‌آهن، همین استقلال و دیگر تیم‌ها رقبای جدی‌ای برای قهرمانی نبودند کار برای پرسپولیس آسان‌تر هم شد.

بازی با لوکوموتیو را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
این تیم حریف سختی برای استقلال نیست. این تیم نمایش قدرتی برابر استقلال ارائه خواهد کرد که با توجه به شرایط بدنی عالی بازیکنان استقلال به راحتی از پس این موضوع برخواهند آمد و در نقطه مقابل در آزادی این تیم را از پیش ‌رو برخواهند داشت.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان