تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
اشرف بروجردی در گفت‌وگو با رویداد24 :

شائبه مهندسی انتخابات ایجاد شده است

تاخیر در اعلام احراز صلاحیت ها این مشکل را نیز به همراه دارد که اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات در موعد مقرر پیش از انتخابات به جمع بندی های نهایی رسیده و روی تنظیم لیست های انتخاباتی تمرکز داشته باشند.
رویداد24- معاون سیاسی دبیر کل حزب اتحاد ملت با اشاره به‌وقت‌کشی شورای نگهبان در اعلام احراز صلاحیت‌ها،گفت:چنین رفتارهایی این تصور را ایجاد می‌کند که روند انتخابات مهندسی‌شده دنبال می‌شود تا اینکه در جهت رفع دغدغه‌های ملی باشد. ما فکر می‌کنیم که عده‌ای سعی دارند تا با مهندسی کردن انتخابات آرای اصلاح‌طلبان کمتر و کمتر شود.

حسن روحانی، رییس جمهوری هفته گذشته در گفت وگوی زنده تلویزیونی گفته بود: نباید شائبه مهندسی شدن انتخابات در ذهن هیچ کسی پیش بیاید و در همین راستا همه باید تلاش و فعالیت کنیم.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با رویداد24 درباره وقت‌کشی شورای نگهبان در اعلام احراز صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب و تأثیر آن بر فضای عمومی انتخابات، گفت: این تأخیر و وقت‌کشی بیشتر جنبه روانی برای جامعه دارد و به‌نوعی احساس ناامیدی و یاس را برای ایشان خواهد داشت که از حضور پای صندوق‌های رأی منصرف شوند. به‌ویژه حامیان گفتمان اصلاح‌طلبی که از ابتدا تأکید بر حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشتند.

معاون سیاسی دبیر کل حزب اتحاد ملت افزود : این کار شورای نگهبان که مدام امروز و فردا ، تأیید یا رد صلاحیت‌ها می‌کند تأثیر به سزایی بر فضای روانی جامعه دارد و به شکلی بلاتکلیفی در این فضا شکل‌گرفته است.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سؤال که تأخیر و وقت‌کشی شورای نگهبان در اعلام احراز صلاحیت‌ها امکان دارد ناشی از چه مسائلی باشد ، اعلام کرد: به نظر می‌رسد که این اقدامات بیشتر ازاین‌جهت باشد که اصلاح‌طلبان از حضور مصمم در انتخابات ناامید شده و بالطبع بارأی کمتری در مقایسه با جریان‌های رقیب در عرصه انتخابات حاضر شوند.

به گفته او، تأخیر در اعلام احراز صلاحیت‌ها این مشکل را نیز به همراه دارد که اصلاح‌طلبان نتوانند در انتخابات در موعد مقرر پیش از انتخابات به جمع‌بندی‌های نهایی رسیده و روی تنظیم فهرست‌های انتخاباتی تمرکز داشته باشند.

بروجردی بابیان اینکه اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات رد صلاحیت‌ها را پیش‌بینی کرده بودند و احتمال می‌دادند که تعدادی از نامزدهای انتخاباتی این جریان تأیید صلاحیت نشوند ، افزود: ما چنین مسائلی را پیش‌بینی کرده بودیم ولی فکر نمی‌کردیم که مسائل تا این سطح پیشرفت کند یعنی رد صلاحیت‌ها بدین شیوه و یا نحوه اعلام احراز صلاحیت‌ها این‌چنین باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: چنین رفتارهایی این تصور را ایجاد می‌کند که روند انتخابات مهندسی‌شده دنبال می‌شود تا اینکه در جهت رفع دغدغه‌های ملی باشد. ما فکر می‌کنیم که عده‌ای سعی دارند تا با مهندسی کردن انتخابات آرای اصلاح‌طلبان کمتر و کمتر شود.

او در پاسخ به این سؤال که راهکار اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی چگونه خواهد بود ، توضیح داد: ما تصمیم به حضور پررنگ و حداکثری پای صندوق‌های رأی علی‌رغم تمام سختی‌ها و موانع ایجادشده داریم.

معاون وزیر کشور دولت خاتمی همچنین در پاسخ به این سؤال که روند رایزنی‌های بین اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان در این مقطع زمانی به چه شکلی دنبال می‌شود ، تصریح کرد: صحبت‌های زیادی تاکنون شده است ولی درنهایت یک دوگانگی از رفتارها در سطوح مختلف جامعه از رئیس‌جمهوری و مدیران دولتی که با شورای نگهبان رایزنی داشتند گرفته تا دیگران که تصور می‌شود همچنان برخی رفتارهای دوگانه در آستانه انتخابات ادامه داشته باشد.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان