تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

انفجار سن‌پترزبورگ انتحاری اعلام شد

یک مقام امنیتی روسیه اعلام کرد: انفجار در متروی شهر سن پترزبورگ انتحاری و تروریست نیز تبعه یکی از کشورهای آسیای میانه بود.
رویداد۲۴-یک مقام امنیتی روسیه اعلام کرد: انفجار در متروی شهر سن پترزبورگ انتحاری و تروریست نیز تبعه یکی از کشورهای آسیای میانه بود.

مقام امنیتی روس که نامش فاش نشده است روز سه شنبه گفت: با توجه به نوع آسیب های قربانیان حادثه تروریستی، عامل انفجار فرد انتحاری بوده است که کمربند حامل مواد منفجره را به کمر خود بسته یا در کوله پشتی قرار داده بود.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از این مقام امنیتی نوشت: تمام قربانیانی که نزدیک محل انفجار بودند، از ناحیه کمر و شکم به شدت آسیب دیده اند که نشان می دهد مواد منفجره در ناحیه کمر فرد انتحاری قرار داشته است.
به گفته این مقام، هویت فرد انتحاری شناسایی شده و وی از اتباع یکی از کشورهای آسیای میانه است و با جنگجویان در سوریه ارتباط داشته است.

بر اساس اطلاعات اولیه، فرد انتحاری نزدیک در واگن و ش میانی قطار قرار داشتهو کارشناسان دست وی را همراه سیم هایی یافته اند.
مقام امنیتی همچنین در باره بمب منفجر شده در ایستگاه متروی تخنولوگیچسکی اینستیتوت گفت: این بمب قدرتی معادل حدود 300 گرم ماده منفجره تی.ان.تی داشت و مشابه بمب یافت شده در ایستگاه مترو «پلوشاد واستانی» (میدان قیام) بود.
وی افزود: بمب حاوی قطعات فلزی بود که قدرت تخریب و آسیب رسانی را به مراتب افزایش داده بود.
بنا به اعلام کمیته ضدتروریستی روسیه، 11 نفر پس از انفجار بمب در واگن قطار مترو داخل تونل نزدیک ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت کشته و 50 نفر هم زخمی شده اند.

روز گذشته همچنین بمب عمل نکرده ای در ایستگاه مترو پلوشاد واستانیا (میدان قیام) سن پترزبورگ کشف شد که بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه با قدرت انفجاری یک کیلوگرم تی.ان.تی در کپسول آتش خاموش کن جاسازی شده بود که خنثی شد
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان