تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
درواکنش به اخبار تهدید هند به کاهش واردات نفت از ایران؛

زنگنه: قرارداد توسعه همکاری با شرکت های خارجی را با زبان تهدید منعقد نمی کنیم

بیژن نامدار زنگنه روز چهارشنبه در پایان جلسه دولت در پاسخ به سوالی درمورد تهدید هند در کاهش واردات نفت از ایران افزود: هند از مشتریان خوب است و علاقه مند به توسعه همکاری هستیم؛ اگر کاهشی در صادرات کشور به هند داشته باشیم مشکلی نداریم و مشتریان زیادی وجود دارند که بیش از مقدار ظرفیت صادراتی نفت ایران است.
برویداد۲۴-یژن نامدار زنگنه روز چهارشنبه در پایان جلسه دولت در پاسخ به سوالی درمورد تهدید هند در کاهش واردات نفت از ایران افزود: هند از مشتریان خوب است و علاقه مند به توسعه همکاری هستیم؛ اگر کاهشی در صادرات کشور به هند داشته باشیم مشکلی نداریم و مشتریان زیادی وجود دارند که بیش از مقدار ظرفیت صادراتی نفت ایران است.
وی ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقد شده در سال گذشته با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند، مقرر شد تا شهریورماه 95 طرف هندی پیشنهاد خود را ارائه کند که تا آن تاریخ این پیشنهادها ارائه نشد.
وزیر نفت با یادآوری این که پیشنهادهای ارائه شده از سوی هند تا ماه دسامبر قابل قبول نبود، گفت: پیشنهادهای هندی ها عایدی برای ما ندارد و تنها از برداشت نفت، دستمزد و هزینه عملیات به دست خواهد آمد.
زنگنه افزود: قصد نداریم تنها برای دلخوشی نفت تولید کنیم، هدف ما از تولید درآمد است.
وی خاطرنشان کرد: با طرف هندی در این زمینه در حال مذاکره هستیم ولی باید شرایط معقول باشد. نمی توان با تهدید قرارداد امضا کرد و بهتر است با زبان انصاف در منطقه بمانیم.
وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی درمورد پیش بینی خود از تولید روزانه نفت در سال 96 گفت: برآورد ما برای دولت متوسط روزانه 2.4 میلیون بشکه است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان