تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر

رئیسی نعمت بزرگ برای روحانی

محمد زینت‎ساز*
با اتفاقات چند روز اخیر و حال که چیدمان صفحه شطرنج انتخابات برای اهل سیاست مشخص شده، می‎توان آمدن ابراهیم رییسی به صحنه جذاب بزرگترین رویداد سیاسی سال جاری را نعمتی بزرگ برای رئیس جمهور روحانی دانست.

چرا که هیچ کس و هیچ چیزی نمی‎توانست عزم مردم، به خصوص توده خاموش جامعه را در جهت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را جزم کند. کاندیدی قدرتمند با پشتوانه تبلیغاتی و مالی نهادهای مذهبی و غیر مذهبی با سابقه قضایی و البته یادآورنده پوپوليست مقطعی خاص دوره‎های انتخاباتی.

 لازم به ذکر است که اگر ایشان وارد این عرصه نمی‎شدند،کاندیداهای احتمالی دیگر وزنه‎ای در رقابت با روحانی محسوب نمی‎شدند و احتمالا انگیزه‎ای برای مردم وجود نداشت که با شور و حرارت برای دفاع از اعتدال و دیپلماسی برای سرنوشت خود و کشور به پای صندوق‎های رای بروند.  

حال براى رييس‎جمهور روحانی و تیم همراهش تنها دو کار باقی است. یکی حرف زدن با مردم و تشریح وضعیت واقعی کشور و گوشزد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پيش روی و اهمیت آن، همانگونه که با کلام بزرگترین و قویترین کشورهای دنیا را در ماجرای هسته‎ای متقاعد ساختند.

دیگر ارائه برنامه های اقتصادی و سیاسی دولت برای چهار سال آینده، آنگونه که منافع نظام سیاسی و مردم در جنبه‎های اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی هم سو و هم سنگ مورد تاکید باشد.
 
روحانی با در دست داشتن حکم اجرایی اقتصاد مقاومتی از جانب رهبری انقلاب و انسجام حداکثری مردم به نفع خود در مقابل رییسی، به عنوان نماینده طیف خاصی از نظام سیاسی کشور، بهتر است انرژی خود را بیشتر صرف برنامه‎های کارآمد دوره دوم ریاست جمهوری نماید تا انتخابات جاری. 

در آخر باید از آقای رییسی برای فداکاری که در مورد حضور در انتخابات ریاست جمهوری از خود نشان خواهد داد تشکر کرد، چرا که فارغ از تعیین رییس جمهور بعدی، گرم شدن تنور انتخابات و حضور حداکثری مردم در مجموع ریختن رای به سبد مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

*كارشناس مسائل سياسي و دانشجوي مقطع دكتري
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
منتظر بيانيه آقاي خاتمي هستيم .نسبت به كانديدا هر امري بفرمايند همان را انجام ميدهيم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
1
ردیسی آمده است تا دست دزداننجومی را ازسرمایه های مردم کم کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
1
0
این بزرگ ترین انتخابات سلبی ایران خواهد بود. یک رفراندوم برای تعیین تکلیف تمام نیروهای فرصت طلبی که خود را اصولگرا می خوانند.
حسن زوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
اگر ایشان چنبن کاری از دستشان بر می آمد باید در زمان آن مرد رفته انجام می دادند
گفتن مطلب خیلی راحت هست ولی انحام آن چه مشکلها
به لطف خدا آثای روحانی پیروز میدان خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
اوباطناب پوسیده اصولگراها امد
رجا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
از اقای رییسی بپرسید صدها نفر در گوشه و کنار شهر مشهد گرسنه و فقیر هستند. شما که تولیت استان قدس رضوی را داری نمی توانی اینها را سیر کنی انوقت دم از بر طرف کردن فقر از مملکب میزنی. استان قدس ثروتش از درامد دولت بیشتر است. بقول خراسانی ها اگر کل هستی سر خودتو دوا کن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان