تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
میرتاج‌الدینی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد؛

احمدی‎نژاد سبد رای «جمنا» را هدف گرفته است؟

معاون پارلمانی دولت دهم درباره اینکه آیا نگرانی اصولگرایان از کاندیداتوری احمدی‎نژاد برداشتن از سبد رای نامزد جمنا در جریان برگزاری انتخابات است گفت: اولین نکته این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آن مرحله (برگزاری انتخابات) چه اتفاقاتی روی خواهد داد. مسئله بعدی به خاستگاه رای احمدی‎نژاد مربوط می‎شود که در جامعه تنها این جریان اصولگرایی نیست که تحت تاثیر حضور او قرار خواهد گرفت، بلکه بر آرا اصلاح‌طلب ها هم اثرمی‌گذارد.
رویداد۲۴- معاون پارلمانی دولت دهم درباره اینکه آیا نگرانی اصولگرایان از کاندیداتوری احمدی‎نژاد برداشتن از سبد رای نامزد جمنا در جریان برگزاری انتخابات است گفت: اولین نکته این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آن مرحله (برگزاری انتخابات) چه اتفاقاتی روی خواهد داد. مسئله بعدی به خاستگاه  رای احمدی‎نژاد مربوط می‎شود که در جامعه تنها این جریان اصولگرایی نیست که تحت تاثیر حضور او قرار خواهد گرفت، بلکه بر آرا اصلاح‌طلب ها هم اثرمی‌گذارد.

اصولگرایان که در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده اند، با وجود آنکه مدام از مکانیزمی منسجم خبر می‌دادند امروز که زمان ثبت نام کانددیداها است، از آن وحدت خبری در دست نیست.

رئیسی پس از اعلام کاندیداتوری مطرح کرد که به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد با این حال اعضای جمنا مطرح کردند که از او به عنوان نامزد نهایی حمایت به عمل خواهند آورد. علاوه بر این در ظاهر دلخورهایی در داخل این طیف سیاسی به چشم می‌خورد که منجر به آن شده تا مهدی زاهدی که در لیست 5 نفره آنان قرار نداشته به وزارت کشور رود و برای انتخابات به طور شخصی ثبت نام کند.

در کنار این مسئله جبهه مردمی نیروهای انقلاب از علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از 5 گزینه برتر خود نام برده‎اند. این دو نفر در انتخابات مجلس موفق به اخد آرا از سوی مردم تهران نشدند، علاوه بر این علیرضا زاکانی که برای  انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته ثبت‎نام کرده بود، نتوانست از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شود و مشخص نیست که برای این دوره هم بتواند.

ورود محمود احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات نیز بخش زیادی از حساب و کتاب‌های اصولگرایان را به هم ریخته است، بطوری‎که  این طیف سیاسی از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نشان دهد دوستی بین احمدی‌نژاد و اصولگرایان به زمان‌های دور مربوط می‌شود.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دولت احمدی‎نژاد در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با ثبت‎نام برخی از اعضای جمنا به طور مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری و تاثیر آن بر ساختار کلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جریان جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک روند و مکانیزمی را برای اعضا تعریف کرد که براساس آن  از تمامی کاندیداهای مطرح دعوت به عمل آورد تا درباره حضور یا عدم حضورشان در انتخابات تصمیم‎گیری صورت گیرد. گروهی در این جمع  مورد پذیرش اکثریت واقع شدند و گروه دیگر موفق به کسب آرا مورد نیاز نشدند، در نهایت نتیجه این رای‎گیری مورد پذیرش تمامی اعضا قرار گرفت.

وی دراین رابطه که با توجه به ثبت‎نام‌ها در ظاهر مورد پذیرش همه واقع نشده است، اظهار داشت: نظر اکثریت جریان و غالب جبهه مردمی این است که  5 نفر برگزیده شده وارد میدان انتخابات شوند، البته عده‌ای هم هستند که با وچود آنکه این مکانیزم جبهه مردمی مورد قبولشان واقع شده بود ولی فراتر از این قضییه به طور مستقل حضور پیدا کردند، در جریان اصلاح‌طلب هم چهره‎هایی به طور مستقل مانند آقای محمد هاشمی و مصطفی کواکبیان و ... نیز در کنار آقای روحانی قرار گرفتند و اقدام به ثبت نام کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا و از اعضای جبهه مردمی بیان کرد: در رابطه با این موضوع که  گروهی به طور مستقل وارد انتخابات می‌شوند به اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن آنان ربط پیدا نمی‌کند، در هر دو جناح چهره‌هایی در قالب تشکل‌ها خود را قرار نمی‌دهند. 

میرتاج‌الدینی درباره سرانجام ثبت نام مستقل‎ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها ابن است که در جریان اصولگرایی خیلی از افرادی که به صورت مستقل وارد میدان شدند در نهایت ائتلاف خواهند کرد و به نفع کانددیدا اصلی کنار خواهند رفت.

این معاون دولت سابق در خصوص اینکه با توجه به مکانیزم جمنا ثبت نام آقای زاهدی نشان از دلخوری دارد حتی اگر در پایان به نفع یک کاندیدا کنار آید؟ گفت: آقای دکتر زاهدی هم از شخصیت‌های مطرح است و نهایتا به نفع کاندیدای اصلی کنار می‌رود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این باره که بابت تائید صلاحیت علیرضا زاکانی با توجه به اینکه یک بار رد صلاحیت شده، نگرانی وجود دارد یا خیر، ابراز کرد: ایشان رد صلاحیت نشده بودند بلکه انصراف یا عدم احراز بود. ما در این مرحله نیستیم که درباره صلاحیت افراد نظر دهیم. شورای نگهبان باید در این رابطه اعلام نظرکند، اقای دکتر زاکانی از شخصیت های انقلابی و شناخته شده، هستند.

معاون پارلمانی دولت دهم درباره اینکه آیا نگرانی اصولگرایان از کاندیداتوری احمدی‎نژاد برداشتن از سبد رای نامزد جمنا در جریان برگزاری انتخابات است گفت: اولین نکته این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آن مرحله (برگزاری انتخابات) چه اتفاقاتی روی خواهد داد. مسئله بعدی به خاستگاه  رای احمدی‎نژاد مربوط می‎شود که در جامعه تنها این جریان اصولگرایی نیست که تحت تاثیر حضور او قرار خواهد گرفت، بلکه بر آرا اصلاح‌طلب ها هم اثرمی‌گذارد.

وی در این باره افزود: احمدی نژاد علاوه بر آرا سیاسی، آرا غیر سیاسی هم دارد که می تواند ازسبد رای اصولگرا و اصلاح طلب بکاهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
سبد رای جمنا ( چندرغاز رای )
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان