تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره تغییرات عجیب برای تعیین رئیس‌ ستاد انتخاباتی نامزد مورد حمایت اصولگرایان

در ستاد انتخاباتی رئیسی چه خبر است؟

رییس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی امروز برای چندمین بار در چند روز اخیر تغییر کرد.
رویداد۲۴رییس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی امروز برای چندمین بار در چند روز اخیر تغییر کرد.

علیرضا زاکانی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) که شبانه به‌جای مسعود میرکاظمی عضو جبهه پایداری گماشته شده بود صندلی ریاست خود در ستاد انتخابات رئیسی را صبح امروز به علی نیکزاد، وزیر مسکن دولت احمدی‌نژاد داد؛ تعویض‌های پی‌درپی که خواستگاه فکری و سیاسی رئیسی را برای افکار عمومی مبهم‌تر می‌کند.

ابراهیم رئیسی ابتدا صولت مرتضوی، شهردار مشهد را به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات خود انتخاب کرده بود، مرتضوی در دوره ریاست‎جمهوری احمدی‌نژاد معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور بود. وجود شایعات و حاشیه‌هایی که درباره عملکرد مرتضوی در شهرداری مشهد وجود داشت رئیسی را وادار به تعویض او کرد.

بعد از آن خبر انتصاب مسعود میرکاظمی یکی از اعضای برجسته جریان تندرو جبهه پایداری و وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد به‌ عنوان رئیس ستاد انتخابات او در رسانه‎ها منتشر شد. اما شب گذشته میرکاظمی نیز برکنار و به‌جای او یک چهره "جمنایی"  انتخاب شد. علیرضا زاکانی، سیاستمدار اصول‎گرا و از اعضاء جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که خود نیز نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود اما با نظر شورای نگهبان رد صلاحیت شد، جای مسعود میرکاظمی را در ستاد انتخابات رئیسی گرفت.

این چرخش صدوهشتاد درجه‌ای رئیسی از جبهه پایداری به‌سوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی موسوم به جمنا - دو جریان اصولگرایی که در نهایت به جمع بندی نهایی برای همکاری انتخاباتی با یکدیگر نرسیدند- این ابهام را افرایش داده است که رئیسی واقعاً نماینده کدام گروه از اصولگرایان است.

اما زاکانی هم چند ساعت بیشتر به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات رئیسی ماندنی نبود و این بار علی نیکزاد، چهره‎ای که در دولت  احمدی‎نژاد وزیر مسکن او بود و حتی بعد از اینکه دوره ریاست‎جمهوری احمدی‌نژاد تمام شد هم در جلسات او شرکت می‌کرد به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی انتخاب شد.

این تعویض‌های پی‌درپی یکبار دیگر به این شائبه دامن می‌زند که ابراهیم رئیسی که تاکنون سابقه و تجربه هیچ کار اجرایی را نداشته است و امروز حتی نمی‌تواند با قاطعیت رئیس ستاد انتخاباتی خود را مشخص کند٬ درصورتی‌که رئیس‌جمهور شود، آیا می‌تواند از پس اداره و مدیریت کشور برآید؟

همچنین به نظر می‌رسد افرادی که ادعای حمایت از کاندیداتوری رئیسی رادارند، هرکدام به شکلی سهم‎خواهی گسترده‌ خود از ستاد انتخاباتی رئیسی را آغاز کرده‌اند تا به‌واسطه آن در دولت احتمالی از هم اکنون کرسی را رزرو کنند. 

ابراهیم رئیسی هم از آنجا که چهره شناخته‌ شده‌ای در میان افکار عمومی نیست برای اینکه پشتیبانی حامیانش را از دست ندهد سعی می‎کند همه آن‌ها را در بازی نگه دارد.

نکته و مسئله اصلی اینجاست که هیچ‌کدام از این حامیان در یک گروه نمی‎گنجند و انتخاب این افراد آن‌هم درزمانی که گروه‌های مختلف اصولگرا اختلافات شدید خود را به نمایش گذاشته‌اند این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که واقعاً ابراهیم رئیسی نماینده کدام گروه از اصولگرایان است و آیا او قرار است پا جای پای احمدی‌نژادی بگذارد که با حمایت اصولگرایان به ریاست جمهوری رسید و بعد از انتخاب شدن اصولگرا بودن خود را منکر شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
6
3
جان گرگان و سگان هر یک جداست ** متحد جانهای شیران خداست
به مدد پروردگار رئیسی منتخب مردم خواهد بود .
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
2
0
خب بگو به روحانی رای میدم خلاص
به مدد پروردگار رئیسی منتخب مردم خواهد بود
گمنام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
2
2
جناب حجت بدانید که امثالی مثل ریسی رای ندارند
پاسخ ها
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
رئیسی مرد عمل است و شک نکنید که می تواند ریشه فساد را برکند
نصراله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
همه دروغ گو ها دشمن خدا هستند؟ حجت جان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان