تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد

ضرورت توجه روحانی و حاکمیت به مطالبه مردم برای «رفع حصر»

محمدرضا تابش تأکید کرد: مجموعه حاکمیت باید متوجه مطالبات مردم بشود و روحانی نیاز است تا خواست مردم را در این مجموعه با همه در میان گذارد زیرا که همیشه راه برای شناخت و فرصت برای بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز فراهم نیست و ممکن است در مقاطعی مردم درنتیجه عدم دستیابی به خواسته‌های خود، دلسرد شوند که درنتیجه آن در زمان‌هایی مانند انتخابات از مشارکت سرباز خواهند زد.
 رویداد۲۴ -محمدرضا تابش تأکید کرد: مجموعه حاکمیت باید متوجه مطالبات مردم بشود و روحانی نیاز است تا خواست مردم را در این مجموعه با همه در میان گذارد زیرا که همیشه راه برای شناخت و فرصت برای بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز فراهم نیست و ممکن است در مقاطعی مردم درنتیجه عدم دستیابی به خواسته‌های خود، دلسرد شوند که درنتیجه آن در زمان‌هایی مانند انتخابات از مشارکت سرباز خواهند زد.

رفع حصر یکی از مطالباتی بود که مردم در تمام جلسات سخنرانی حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی او در تهران و دیگر شهرستان‌ها بر زبان آوردند، البته روحانی هم در جواب به آن‌ها گفت که بارأی بالا به خواسته‌هایتان دست خواهید یافت.

درصورتی‌که به هر دلیل مردم احساس کنند استقبال از خواسته آنان توسط کاندیدا موردنظر صرفاً یک هدف انتخاباتی بوده، دلسرد خواهند شد و این نارضایتی در انتخابات بعدی با حضوری کمرنگ به نمایش درمی‌آید که این امر برای کشور و مردم بسیار خطرناک خواهد بود.

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رویداد۲۴وظیفه روحانی درباره مطالبه مردم برای رفع حصر را چنین مطرح کرد: تخریب‌ها علیه روحانی زیاد بود و ازنظر سیاسی هم خط‌کشی‌هایی صورت گرفت. آقای روحانی دریکی از سخنرانی‌ها خود تأکید کرد که «به من رأی دهید تا کار بزرگ انجام دهم» ملت آمدند ولی رقبا هم برای عدم کسب آرا موردنیاز جانانه حضور داشتند.

وی در ادامه اضافه کرد: نتیجه حضور مردم درصحنه انتخابات رأی 57 درصدی شد که این میزان از آرا برای رفع برخی مشکلات اساسی کفایت نمی‌کند.

تابش دلایل این امر را چنین توضیح داد: آقای روحانی مطرح کرد که برای رفع برخی مسائل حاضر است تا دست رهبری را ببوسد تا ایشان عنایت کنند. این جمله بدین معنا است که در رابطه با بعضی از موضوعات حساس و مهم باید نظر رهبری جلب شود و علاوه بر این برای توفیق در اعمال سیاست و به سرانجام رساندن وعده‌ها نیاز است تا اجماع و ائتلاف با جناح اصولگرا داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درباره ائتلاف با اصولگرایان اظهار داشت: ائتلاف با اصولگرایان بدین معنا که اجازه داده نشود تا تندروها طیف وسیعی از معتدلان را مصادره کنند و چهره‌هایی مانند آقایان ناطق نوری و علی لاریجانی در بین اصولگرایان حفظ شوند و برای عملی شدن مطالبات مردم نباید در این رابطه خدشه‌ای به وجود آید و نیاز است تا واقع‌بینانه عمل شود.

وی درباره دلسردی مردم در صورت عملی نشدن وعده‌ها نیز تأکید کرد: درصورتی‌که وعده‌ها دیده نشود منجر به دلسردی مردم خواهد شد. خواست‌های مردم مسائل و مواردی را دربرمی گیرد که بخشی از معضلات آنان به‌حساب می‌آید و در طول تبلیغات انتخاباتی فرصتی پیدا می‌شود تا به‌صورت مسالمت‌آمیز آن‌ها را بیان کنند. البته مردم تا به امروز چندمین مرتبه مطالبات خود را مطرح کرده‌اند و اتفاقی هم که در دوم خرداد افتاد بیان مسالمت‌آمیز خواست مردم بود که بعدازآن هر فرصتی پیش آمد آن را تکرار کردند.

تابش در ادامه تأکید کرد: مجموعه حاکمیت باید به مطالبات مردم  توجه کند  و روحانی نیاز است تا خواست مردم را در این مجموعه با همه در میان گذارد زیرا که همیشه راه برای شناخت و فرصت برای بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز فراهم نیست و ممکن است در مقاطعی خدای‌نکرده مردم درنتیجه عدم دستیابی به خواسته‌های خود، دلسرد شوند که درنتیجه آن در زمان‌هایی مانند انتخابات از مشارکت سرباز خواهند زد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر زمان مردم حاضر نشوند در انتخابات حضور گسترده داشته باشند، درنتیجه آن طمع بدخواهان زیاد می‌شود به این تصورمی افتند که در اداره امور کشور مداخلاتی داشته باشند. به‌هرحال دولت و یا هر فهرستی که توسط رأی مردم موفقیت به دست آورده است باید قدردان باشد زیرا مشارکت بالای مردم بیمه‌کننده انقلاب است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
3
0
این دو نفر که دارند در منزلشان استراحت میکنند اول باید محاکمه بشن که همه چیز را بهم ریختند و تعدادی از مردم کشته شدند بعد نه اینکه هر دفعه اقایون چیزی بگند بعدش هم این قضیه قضایی هست نباید دیگران دخالت کنند لطا بشینید سر جایتان وبه بخور بخور هایتان ادامه بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
2
برادر رفع حصر در حیطه امور رهبری هست ربطی به روحانی نداره، اگر روحانی قولی هم داده اشتباه کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
2
احتراماً، تیترتون باید این می بود:
ضرورت توجه رهبری معظم انقلاب به مطالبه مردم برای «رفع حصر»
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
0
اصلاح طلبان در سقیفه پیروز و علی جنگجو خانه نشین شد و فریاد فاطمه به مردم برای انتخاب
غلط خطبه حضرت را بخوانید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
1
0
یعنی تمام مشکلات مملکت ما رفع حصر دو تا آدمه فتنه گره؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
1
0
چرا خائنین به نظام ومردم باید رفع حصر بشن؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان