تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

جاکوب زوما نهم و دهم اسفند به ایران می‌آید

رییس‌جمهور آفریقای جنوبی نهم و دهم اسفندماه به تهران سفر می‌کند.
رویداد 24- رییس‌جمهور آفریقای جنوبی نهم و دهم اسفندماه به تهران سفر می‌کند.

جاکوب زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در اوایل اسفندماه به دعوت همتای ایرانی خود برای انجام سفری دو روزه به ایران سفر می‌کند.

او که در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر خواهد کرد در جریان اقامت خود به ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده به اصفهان نیز سفر خواهد کرد.

تعدادی از وزیران مهم و کلیدی دولت آفریقای جنوبی نیز وی را در جریان این سفر همراهی می‌کنند و این مقام ارشد آفریقای جنوبی علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه سال جاری خانم ماشابانه، وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز به تهران سفر کرد و دوازدهمین کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور در سطح وزیران خارجه در تهران برگزار شد.

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها میزان تبادلات ایران و این کشور آفریقایی کاهش پیدا کرده و دو طرف در تلاش هستند که این میزان را افزایش دهند.

رییس‌جمهور آفریقای جنوبی دومین رییس‌جمهور آفریقایی است که پس از برجام به تهران سفر می‌کند.

در اوایل هفته جاری نیز رییس‌جمهور غنا به تهران آمد.

جاکوب زوما (Jacob Gedleyihlekisa Zuma) رییس‌جمهور 74 ساله آفریقای جنوبی رییس کنونی کنگره ملی آفریقا است.

او از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۵ معاون ریاست جمهوری آفریقای جنوبی بود.

در تاریخ ۶ مه ۲۰۰۹ میلادی، جاکوب زوما، رهبر حزب کنگره ملی آفریقا (ای‌ان‌سی)، رسماً به عنوان رییس‌جمهور آفریقای جنوبی توسط اعضای پارلمان این کشور انتخاب شد. رای‌گیری در پارلمان پس از آن صورت گرفت که حزب ای‌ان‌سی، در انتخابات سراسری با پیروزی چشم‌گیری روبه‌رو شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: جاکوب زوما ، سفر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان