تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

یونیسف در مورد وضعیت 50 هزار کودک شهر 'مراوی' فیلیپین هشدار داد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با هشدار نسبت به ایمنی و رفاه دستکم 50 هزار کودک شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین، در مورد پیامد درگیری نیروهای امنیتی و نظامی فیلیپین با تروریست های ابوسیاف و مائوته مرتبط با داعش بر کودکان این شهر ابراز نگرانی کرد.
رویداد۲۴-صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با هشدار نسبت به ایمنی و رفاه دستکم 50 هزار کودک شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین، در مورد پیامد درگیری نیروهای امنیتی و نظامی فیلیپین با تروریست های ابوسیاف و مائوته مرتبط با داعش بر کودکان این شهر ابراز نگرانی کرد.

'لوتا سیلواندر' نماینده یونیسف در فیلیپین روز پنجشنبه گفت: برخی از کودکان ممکن است توسط تروریست ها به عنوان جنگجو مورد استفاده قرار گرفته و یا به عنوان نیروی تدارکاتی اردوگاه و یا سپر انسانی علیه ارتش از آنها استفاده شود.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وی گفت: ما عمیقا نگران هر اقدامی هستیم که ممکن است زندگی و ایمنی کودکان را در معرض خطر قرار دهد و یا مانع دسترسی آنها به خدمات اجتماعی اولیه مانند آموزش و پرورش و بهداشت و درمان شود.

نبردها بین نیروهای نظامی دولت فیلیپین و تروریست ها از روز سه شنبه در شهر 200 هزار نفری 'مراوی' در استان لانائوی جنوبی در جزیره میندانائو که در آن حکومت نظامی اعلام شده است، آغاز شد.

برخی آمارها نشان می دهد تاکنون بیش از 170 هزار نفر از مردم، این شهر را ترک کرده و آواره شده اند و هزاران نفر در شهر باقی مانده و یا در بین نبردهای دو طرف گیر کرده اند.

ده ها تن از غیرنظامیان نیز کشته که در بین آنها کودکانی دیده شده اند و بیش از 200 تن که در بین آنها زنان و کودکان هستند نیز توسط تروریست ها به عنوان گروگان گرفته شده و امکان استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی وجود دارد.

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد، گفت که درگیری می تواند تاثیر شدید و طولانی مدت بر سلامت روانی و جسمی کودکان باقی بگذارد.

وی گفت که با وجود جنگ های جاری، یونیسف می خواهد از ایمنی کودکان و دسترسی مداوم آنها به مراقبت های بهداشتی اولیه، تغذیه و خدمات آب و فاضلاب اطمینان حاصل کند.

با توجه به اینکه کلاس های درس در سراسر فیلیپین هفته آینده شروع خواهد شد، نماینده یونیسف از نیروهای مسلح فیلیپین و سازمان های دولتی محلی خواست اطمینان حاصل شود مدارس در شهر مراوی و مناطق اطراف آن باز خواهد شد.

گزارش ها نشان می دهد دو مدرسه ابتدایی در نبردهای بین نیروهای دولتی و تروریست ها در هفته گذشته تخریب شده است.

براساس گزارش ها تاکنون در درگیری های شهر مراوی در استان لانائوی جنوبی در میندانائو بین نیروهای نظامی و تروریست های مائوته 21 پرسنل دولتی کشته شدند، در حالی که 72 تن زخمی شده اند.

دستکم 89 تروریست که ترکیبی از گروه های ابوسیاف و مائوته مرتبط با داعش هستند نیز تا ظهر چهارشنبه در این درگیری ها به هلاکت رسیده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رویداد24 ، یونیسف ، فیلیپین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان