تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

علی خرم: عربستان دوست دارد در قطر کودتا کند/ تحریم قطر شعارهای علیه ایران را پوچ کرد

شورای همکاری خلیج فارس دچار هرج و مرج شده است.
رویداد۲۴-شورای همکاری خلیج فارس دچار هرج و مرج شده است.علی خرم نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد، قطع روابط دیپلماتیک عربستان و چند کشور دیگر عضور شورای همکاری خلیج فارس را تشریح کرد و گفت: ایران باید چراغ خاموش حرکت کند و اگر هم قصد کمک رسانی های انسانی به قطر را دارد بایستی این کمک ها بدون سر وصدا و تبلیغات باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار با توجه به اینکه قطع روابط عربستان و قطر سابقه دارد و بعد از مدتی دوباره همه روابط از سر گرفته شد، آیا دوباره همین داستان تکرار خواهد شد یا خیر؟ گفت: این بار با دفعه قبل تفاوت دارد «آن زمان امیر حاضر قطر جای پدرش می نشست و عربستان هم ناراضی نبود اما این بار مساله تضاد منافع است و عربستان می خواهد این را به عنوان بهانه ای برای سرکوب قطر استفاده کند حتی خیلی دوست دارد اگر بتواند از چنین ابزارهایی برای کودتا و برکناری حکومت فعلی قطر استفاده و حکومت نزدیک به خودش را سر کار بیاورد» به همین دلیل قضیه این بار فرق می کند.

وی در پایان اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که جهان عرب در دوستی و دشمنی خود ثبات و وحدت ندارند برای همین ما باید با عقلانیت پیش برویم و در این بین هزینه و خسارت هایی را متحمل نشویم که قابل جبران نباشد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان