تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

پیرزن 97 ساله ویتنامی با تسلط به اینترنت و شبکه های اجتماعی لقب 'جوان جاودان'گرفت

پیرزن 97 ساله ویتنامی با تسلط کامل بر اینترنت از آخرین فناوری ها برای ایجاد ارتباط با اقوام و خانواده استفاده می کند و ضمن نوشتن کتاب لقب 'جوان جاودان' گرفت.

رویداد۲۴-پیرزن 97 ساله ویتنامی با تسلط کامل بر اینترنت از آخرین فناوری ها برای ایجاد ارتباط با اقوام و خانواده استفاده می کند و ضمن نوشتن کتاب لقب 'جوان جاودان' گرفت.شبکه خبر آسیا روز شن اما همچنان مشتاق یادگیری است.

وی که زندگی در دورانی که ویتنام حدود نیم قرن پیش مستعمره فرانسه بود را به یاد می آورد از 'اسکایپ' برای تماس اینترنتی با نوه خود در روسیه استفاده می کند و در 87 سالگی یک کتاب تالیف کرده است.
وی که دوران کودکی خود را با بیسوادی پشت سرگذاشته است، گفت که اگر 10 چیز وجود داشته باشد که در مورد آنها چیزی نمی داند، دوست دارد تا بیشترین مطالب را در مورد آنها بیاموزد.
براساس این گزارش، آنچه این زن ویتنامی را به یک مصرف کننده زیرک اینترنت تبدیل کرده اشتیاق و تمایل وی برای کسب دانش است.
وی اخبار روز را از تارنمایی های مختلف می خواند و به طور منظم حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی به روز می کند و نشست ها و گفت وگوهای آنلاین حضور دارد و دیدگاه های خود را نیز بیان می نماید.
نخستین تجربه وی از اینترنت به سال 2007 و هنگام نوشتن کتابی در مورد زندگی شخصی اش باز می گردد که به دلیل لرزش دست امکان نگهداشتن خودکار و استفاده از کاغذ را نداشت.
این شرایط باعث شد نوه های این زن ویتنامی با خرید یک 'لپ تاپ' آموزش تایپ کردن را به او بیاموزند، به گونه ای که پس از سه سال وی در سال 2010 کتاب 600 صفحه ای زندگینامه خود را رونمایی کرد.
وی که با حدود یک قرن زندگی روح خود را همچنان 20 ساله می داند در محیط آنلاین و در بین قشر جوان ویتنام نیز که او را 'جوان جاودان' و 'لیدی تین' می دانند، محبوبیت خاصی دارد.
این زن ویتنامی که در سال 1920 به دنیا آمده است جامعه آن روز ویتنام را بسیار متفاوت تر از امروز دانست و گفت که مردسالاری در آن زمان بسیار غالب بود، به گونه ای که حتی برادرش اجازه نمی داد در کنارش بایستد.
این پیرزن نویسنده ویتنامی که علاوه بر استفاده از اینترنت و نویسندگی، مهارت نقاشی نیز دارد، گفت در آن دوران به رغم اینکه پدرش معلم بوده به وی اجازه داده نمی شد به مدرسه برود و مخفیانه خواندن و نوشتن آموخته است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان