تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

رییس جمهوربه تیم ملی:از طرف 80 میلیون نفر به شما تبریک می گویم

کی روش ایرانی نیست اما به ما و جوانان ما کمک می کند و ما به افتخار می رسیم این همان تعامل سازنده با دنیاست که مارا به موفقیت می رساند.

رویداد۲۴-کی روش ایرانی نیست اما به ما و جوانان ما کمک می کند و ما به افتخار می رسیم این همان تعامل سازنده با دنیاست که مارا به موفقیت می رساند.رییس جمهور امروز با بازیکنان ، کادر فنی و مسوولان فدراسیون فوتبال دیدار داشت.حسن روحانی در دیدارامروز نزدیک به 15 دقیقه برای بازیکنان تیم ملی و کادر فنی و مسوولان صحبت کرد که به جرات می توان گفت یکی از مسلط ترین سخنرانی هایی سیاسیون در چند وقت اخیربوده است.

، رییس جمهور در این دیدار به تیم ملی ایران تبریک گفت از بازیکنان تشکر کرد و البته با صحبت هایش نشان داد که تا چه اندازه برکار بزرگی که آنها انجام داده اند اشراف دارد. نکته مهم در مورد صحبتهای رییس جمهور اشاره اش به دیدار برابر آرژانتین بود که به سنگ محکی برای منتقدان و دوستان تیم ملی تبدیل شده است. رییس جمهور در پایان صحبت هایش گفت که ایران در بازی مقابل آرژانتین پیروز نبود اما خوب بازی کرد و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشت.قسمت مهمی از صحبت های رییس جمهور که سبب خوشحالی زاید الوصف کارلوس کی روش شد.

قسمت های دیگر صحبت های رییس جمهور در این دیدار را می خوانید:

غرور وشادی برای ملت

رییس جمهور در ابتدای صحبت هایش به افتخار به دست آمده توسط تیم ملی اشاره کرده:« جوانان سرافراز ایران عزیز در تیم ملی فوتبال توانستند با حضور قدرتمندانه در مسابقات و صعود مقتدرانه خود به رقابت‌های جام جهانی روسیه هیجان، غرور و شادی را برای ملت ایران بیافرینند. امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شما است، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.»

رکوردهای تیم ملی

حسن روحانی به رکوردهای تیم ملی که در این مسابقات شکسته شده است کاملا مسلط بود او این تسلط را هم به رخ کشید:« تیم ملی ایران برای رسیدن به این موفقیت و در فاصله 2 هفته به پایان مسابقات رسیدن به جام جهانی چندین و چند رکورد راشکسته است.اول اینکه در 8 بازی برگزار شده در مسابقات ایران هیچ گلی نخورده که این خودش یک رکورد است ، دوم اینکه با دوبازی باقیمانده ایران صعودش قطعی شده که این هم یک رکورد در تاریخ برای فوتبال ماست. مهمتر اینکه برای دومین بار پشت سرهم به جام جهانی می رویم که این یکی هم رکورد مهمی است که تیم ملی به دست آورده. من فکر می کنم که این تیم باز هم توانایی شکستن رکوردها را دارد . ایران تا به حال در مسابقات جام جهانی از گروهش به مرحله بعد نرفته و من مطمئن هستم که این تیم بازهم توانایی شکستن رکورد و حضوردر مرحله بعد را دارد. ما هم در کنارشان هستیم و به آنها کمک می کنیم»

ضربان قلب مردم دست شماست

رییس جمهور در این دیدار در مورد علاقه مردم به فوتبال و تیم ملی صحبت کرد و به بازیکنان گفت که چطور همه درگیر مسابقاتشان هستند«امروز فوتبال به ورزش عمومی تبدیل شده و همه مردم اعم از زن و مرد و دختر و پسر به این ورزش علاقه دارند.‌هیجانی که هنگام مسابقه فوتبال در میان مردم وجود دارد، نشان می‌دهد که نگاه مردم به تصمیم و حرکت دقیق بازیکنان است و شما نقش مهمی در شادی و نشاط ملت ایران ایفا می‌کنید.در طول 90 دقیقه چشم مردم به پای شما تکنیک شما و تاکتیک شماست و ضربان قلب 80 میلیون در اختیار شماست.»

تیم ملی نماد تبلور اتحاد

حسن روحانی فوتبال را ورزش و مفهوم جدایی تعریف کرد . مفهومی که در آن اتحاد ملی به دست می آید:« وقتی تیم ملی به زمین می رود و مسابقه می گوید همه از هر جریانی از هر مذهبی از هر تفکری می گویند که ایران به زمین رفته است. افتخار در مسابقه فوتبال در کلمه ایران متجلی می‌شود و زمان پیروزی همه گروه‌ها، قومیت‌ها با هم متحد هستند و اینجاست که تبلور وحدت و انسجام ملی نمایان شده و مردم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.


ما به خوبی می‌دانیم که این افتخاری که در مسابقات مقدماتی جام جهانی حاصل شده، نتیجه روزها، ماه‌ها و سال‌ها زحمت، تلاش و تمرین است. باید تمام تلاش خود را برای شاد کردن ملت ایران بکار بگیریم چرا که این ملت موجب رسیدن به استقلال و آزادی شدند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و کوچکترین کار این است که لبخند را به لب‌های آنها بیاوریم تا آنها نیز به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

همه ایران شما را دعا می کنند

وقتی غیرت ایرانی در میادین مسابقه از بازیکنان تیم ملی دیده می‌شود ، همه ملت ایران در آن لحظه دعاگوی شما هستند مسلمان دعا می کند ، ارمنی دعا می کند ، زرتشتی دعا می کند، بازیکنان و اعضای تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی سفیران قدرت نرم ایران هستند، چرا که در آن میدان حرکات و رفتار بازیکنان تیم ملی ایران در پیشگاه و نگاه مردم جهان قرار دارد و زمانی که موفقیت در ورزش توأم با اخلاق اسلامی و ایرانی می شود، افتخارش دو چندان است.

من به نمایندگی از 80 میلیون تبریک می گویم

رییس جمهور گفت که مردم ایران با اینکه علاقه زیادی به تیم ملی شان دارند اما این فرصت را پیدا نمی کنند که زیریک سقف به آنها تبریک بگویند:« مردم هم از افتخار شما خوشحال هستند و دوست دارند که از نزدیک به شما تبریک و خسته نباشید بگویند اما این فرصت فراهم نمی شود که 80 میلیون نفر یک جا اینکار را بکنند اما من نماینده آن 80 میلیون نفر هستم و از طرف همه شان به شما تبیک می گویم»

این نماد تعامل با دنیاست

حسن روحانی از عملکرد کی روش هم تقدیر کرد:« از آقای کی روش هم تشکر می کنم به خاطر زحماتی که برای تیم ملی می کشند . این یک نمونه از مظاهر کوچک تعامل با دنیاست. کی روش ایرانی نیست اما به ما و جوانان ما کمک می کند و ما به افتخار می رسیم این همان تعامل سازنده با دنیاست که مارا به موفقیت می رساند.

برچسب ها: تیم ، ملی ، ایران ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان