تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

یونیسف: 20 درصد از کودکان در کشورهای توسعه یافته درفقر زندگی می کنند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی تعداد کودکان فقیر در کشورهای توسعه یافته را بالا ارزیابی کرد و در این میان کشور آمریکا نیز از میزان متوسط جهانی بالاتر قرار گرفته و وضعیت نامناسبی دارد.
رویداد۲۴-صندوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی تعداد کودکان فقیر در کشورهای توسعه یافته را بالا ارزیابی کرد و در این میان کشور آمریکا نیز از میزان متوسط جهانی بالاتر قرار گرفته و وضعیت نامناسبی دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد با انتشار این گزارش ضمن هشدار به کشورهای توسعه یافته آماده باشی برای کشورهای ثروتمند در خصوص فقر کودکانی که در این کشورها زندگی می کنند ، اعلام کرد.

'سارا کوک' رئیس مرکز اینو سنتی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در این زمینه گفت: درآمد بالاتر به طور خودکار منجر به بهبود وضعیت همه کودکان نمی شود. وی از همه دولت ها درخواست کرد که در جهت از میان برداشتن نابرابری در قبال رفاه کودکان اقدام کنند.

این تحقیق که به عنوان بخشی از اهداف توسعه پایدار سامان ملل انجام شده بود 41 کشور را در این زمینه مورد بررسی قرار داده است.

طبق بررسی های انجام گرفته در این تحقیق، دانمارک، ایسلند و نروژ به نسبت بقیه کشورها در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما در مقایسه یک سوم کودکانی که در رژیم اشغال گر قدس و رومانی زندگی می کنند تقریبا در فقرزندگی می کنند.

در این گزارش آمده است که در کشور آمریکا 30 درصد کودکان در فقر زندگی می کنند و این میزان 20 درصد بالاتر میانگین جهانی است. در کشورهای جنوبی و شرقی اروپا و آمریکای لاتین نیز تعداد کودکان فقر قابل توجه و زیاد است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: یونیسف ، فقر ، کودکان ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان