تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

بازتاب حمله موشکی ایران به داعش در رسانه‌های هندی

رسانه های هند روز دوشنبه با بازتاب گسترده حمله موشکی ایران به مواضع داعش در شرق سوریه نوشتند ایران پاسخ محکمی به تروریست های داعش داد.

رویداد۲۴-رسانه های هند روز دوشنبه با بازتاب گسترده حمله موشکی ایران به مواضع داعش در شرق سوریه نوشتند ایران پاسخ محکمی به تروریست های داعش داد. روزنامه های هندوستان تایمز، تایمزآوایندیا، ایشین ایج ، ایندین اکسپرس ،سیاست و شبکه های خبری و تصویری هند به طور گسترده حمله موشکی ایران به شرق سوریه را بازتاب دادند.

روابط عمومی سپاه شامگاه یکشنبه در بیانیه ای خبر از اصابت 6 موشک به مواضع داعش در سوریه داد.


در این بیانیه اشاره شد در پی جنایت تروریستی 17 خرداد 96 تروریست های تکفیری در تهران که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر شد ،سپاه پاسداران اعلام کرد :' ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.'


روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز نوشت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک به قلمرو تحت کنترل داعش در سوریه انتقام حملات تروریستی 7 ژوئن درتهران را گرفت .


این روزنامه با اشاره به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد این حمله موشکی اولین حمله موشکی زمین به زمین ایران پس از آغاز جنگ داخلی در این کشور است .


این نشریه هندی درادامه نوشت این حمله پس از سخنان رهبر عالی ایران در جمع تعدادی از خانواده های شهدا و رزمندگان جنگ صورت گرفت .


درادامه این مطلب اضافه شده است این موشک های میان برد از پایگاههای موشکی در استان های کرمانشاه و کردستان پرتاب شده است .


روزنامه انگلیسی زبان و معتبر تایمز اوایندیا نیز در مطلبی با عنوان ' حمله موشکی سپاه به سوریه ' نوشت: سپاه پاسداران در پاسخ به حملات ترویست ها به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) با شلیک 6 موشک پاسخ محکمی به داعش داد.


درادامه این مطلب اضافه شده است سپاه پاسداران این حمله را با استفاده از موشک های زمین به زمین برد متوسط به دیرالزور محل استقرار تروریست ها انجام داده است .


به نوشته این روزنامه ،تاکنون منابع مستقل و کارشناسان در خصوص تلفات حملات موشکی که از استان های کردستان و کرمانشاه به دیروالزور انجام شده اظهار نظرنکرده اند.


در ادامه این مطلب به نقل از روابط عمومی سپاه اضافه شده است براثر حمله موشکی تعدادی از تروریست ها کشته شده اند.
ایشن ایج دیگر روزنامه هندی نیز نوشت سپاه پاسداران با شلیک 6 موشک به شرق سوریه به وعده خود برای پاسخ مناسب به حملات تروریستی تهران عمل کرد.


در ادامه این مطلب اضافه شده است این نخستین حملات موشکی ایران به خارج از کشور در 30 سال گذشته و پس از جنگ این کشور باعراق است.


روزنامه انگلیسی زبان ایندین اکسپرس نیز در مطلبی نوشت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک به شرق سوریه انتقام حملات تروریستی تهران را گرفته است.


این روزنامه در ادامه با اشاره به بیانیه سپاه پاسداران اضافه کرد این موشک ها از استان های کردستان و کرمانشاه در غرب ایران با موفقیت به هدف برخورد کرد.


ایندین اکسپرس با اشاره به پذیرفتن مسئولیت حملات تروریستی تهران توسط داعش اضافه کرد سپاه پاسداران قول داده بود که انتقام حملات تروریستی تهران را می گیرد.


درادامه این مطلب آمده است در حملات ترویستی به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه امام خمینی (ره) 17 نفر کشته و 50 تن دیگر مجروح شدند.


این روزنامه در ادامه اضافه کرد ایران به همراه سوریه و حزب الله از متحدان اصلی سوریه در جنگ علیه تروریست ها هستند.


روزنامه سیاست حیدرآباد در جنوب هند نیز نوشت ایران به تلافی حملات تروریستی به تهران چندین موشک به مناطق تحت کنترل داعش شلیک کرده است .


در ادامه این مطلب اضافه شده است این موشک های زمین به زمین توسط سپاه پاسداران از غرب ایران به محل استقرار تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه شلیک شده است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان