تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
نوباوه در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ به موضع‌گیری‌های اصولگرایان علیه رقبا واکنش نشان داد

پایداری علیه پایداری

آدمی که برای اثبات خود نیازمند نفی دیگران است، آدم ضعیفی است. کسی اگر برای مجلس نامزد می‌شود بیاید و بگوید که من این توانایی را دارم، این برنامه را دنبال می‌کنم و چنین تجارب و تخصص‌هایی دارم. هرکسی دوست داشت رای می‌دهد و هرکسی نخواست رای ندهد.
رویداد۲۴- یک نامزد اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان و افرادی چون زاکانی و بذرپاش سیاست نفی را به جای اثبات پیش گرفته و علیه اصلاح طلبان و دولت موضع‌گیری کرده‌اند، گفت: بروید از‌‌ همان افرادی بپرسید که این حرف‌ها را زدند. من اعتقاد دارم که نباید علیه کسی حرف زد. چون آدمی که برای اثبات خود نیازمند نفی دیگران است، آدم ضعیفی است. کسی اگر برای مجلس نامزد می‌شود بیاید و بگوید که من این توانایی را دارم، این برنامه را دنبال می‌کنم و چنین تجارب و تخصص‌هایی دارم. هرکسی دوست داشت رای می‌دهد و هرکسی نخواست رای ندهد.
 
بیژن نوباوه در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴درباره حاشیه جدید انتخابات و طرح موضوع انگلیسی بودن لیست اصلاح‌طلبان و الزام ایشان به اعلام برائت از انگلستان، گفت: من فکر می‌کنم خود این سوالی که مطرح کردید در آستانه انتخابات مساله ساز است و نتیجه‌ای جز ایجاد حاشیه در انتخابات ندارد. اصلا نباید چنین خطی را رفت. بحث اصلا درباره لیست اصلاحات نبود. بحث ما درباره اظهارات آقای هاشمی بود. اینکه انگلیسی‌ها آمدند گفتند به آقای جنتی، آقای مصباح و آقای یزدی رای ندهید. این تخلف یک کشور است و می‌توانیم علیه آن در سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنیم. 

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد آقای هاشمی بیایند و بگویند که «شما چه کسی هستی که می‌خواهی درباره انتخابات و کشور ما نظر بدهی». به نظر من اگر شخص آقای هاشمی با این‌ها برخورد کند اصلا حاشیه‌ای به وجود نمی‌آید. وگرنه اینکه بخواهیم به دولت فشار بیاوریم یا یک جریانی را تخریب کنیم اصلا مطرح نیست. دولت ما یک دولت عزیز اسلامی است، و در کشورمان باید به او احترام گذاشته شود و کسی حق ندارد، این حرف‌ها را علیه دولت و حتی جریان‌های سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بزند. 

او در پاسخ به این سوال که جریان اصلاح طلبی دقیقا نظری مغایر با نظر شما در این مسائل داشته و حتی موضوع برائت از انگلستان را به معنای پذیرش اتهام نفوذ و ارتباط با بیگانگان تلقی کرده است، گفت: اتفاقا باید برائت کنند. وقتی یک کشور اعلام می‌کند که از دبیر شورای نگهبان در انتخابات حمایت نشود باید مورد حمایت قرار بگیرد یا با موضع‌گیری محکم مردم، رسانه‌ها و مسئولان قرار بگیرد. وگرنه من کاری ندارم که چه کسی از جریان مقابل چه حرفی زده است یا چه نظری دارد. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم همچنین چرا اصولگرایان و افرادی چون زاکانی و بذرپاش سیاست نفی را به جای اثبات پیش گرفته و علیه اصلاح طلبان و دولت موضع‌گیری کرده‌اند، گفت: بروید از‌‌ همان افرادی بپرسید که این حرف ها را زدند. من اعتقاد دارم که نباید علیه کسی حرف زد. چون آدمی که برای اثبات خود نیازمند نفی دیگران است، آدم ضعیفی است. کسی اگر برای مجلس نامزد می‌شود بیاید و بگوید که من این توانایی را دارم، این برنامه را دنبال می‌کنم و چنین تجارب و تخصص‌هایی دارم. هرکسی دوست داشت رای می‌دهد و هرکسی نخواست رای ندهد. این درست نیست که برای کسب رای در انتخابات به جای اثبات خود دیگری را کوبید.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان