تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

نامزد لیست امید: اقتصادی‌های اصولگرا نمی‌توانند در جایگاه مدعی باشند

رویداد۲۴- نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اقتصادی‌های فهرست اصولگرایان باید پاسخگو باشند.

محمدرضا نجفی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت: اقتصاددان‌های فهرست اصولگرایان باید پاسخگوی اوضاع نابسامان اقتصادی کشور باشند و نمی‌توانند در جایگاه مدعی قرار بگیرند.

او در پاسخ به عده‌ای از منتقدان دولت که با سوء استفاده از فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ، خط تخریبی را علیه لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و با عباراتی مانند اینکه دشمن در صدد تغییر ساختار مجلس است یا ائتلاف مقابل ما از آخوند انگلیسی تا اوباماست و... راه اندازی کرده‌اند، گفت:  رویکرد تخریبی مزبور، مسبوق به سابقه و سازماندهی شده است. این حربهٔ تخریبی در انتخابات مختلف تا حدودی نخ‌نما شده است. مردم ایران شاهد بوده‌اند که طی چند سال گذشته افرادی که بیشترین هیاهو را در خصوص مبارزه با استعمار به راه انداخته بودند، بزرگترین لطمه‌ها را به منافع ملی کشور وارد کردند و منشأ بیشترین خدمات برای نظام سلطه شدند.

نجفی افزود: خط تخریبی مزبور ارتباط مستقیم با اقبال عمومی گسترده به ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان دارد و دور از اخلاق انتخاباتی است. کلیهٔ کاندیداهای حاضر در صحنهٔ انتخابات از فیلترهای متعدد قانونی کشور عبور کرده‌اند و هر لیست و اشخاصی که رأی ملت را به خود جلب کند، قانوناً و شرعاً نمایندگان ملت و مورد تأیید نظام هستند و اشاراتی از قبیل این موارد محلی از اعراب نداشته و مصداق بارز بی‌اخلاقی سیاسی است.

نامزد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تهران تصریح کرد: کسی که رأی مردم را دارد، نیاز به رأی بیگانه ندارد. کسانی که از طرفی غیر از آرای مردم به دنبال پیگیری اهداف ساسی خود هستند، مستعد‌ترین گروه برای اجرای پروژهٔ نفوذ بیگانگان هستند. کارنامهٔ اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در دفاع از منافع ملی و رفع تحریم‌ها و تهدید‌ها در مواجهه با دیگران در جریان مذاکرات هسته‌ای برای همگان روشن شد.

نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به انتقاد مخالفان مبنی بر نبودن اقتصاد‌دان در فهرست حامیان دولت گفت: بد نیست برای ارزیابی این ادعا، نگاهی به کارنامهٔ اقتصاددان موجود در لیست اصولگرایان داشته باشیم. فراموش نکنیم که تورم ۴۳درصدی و رشد منفی اقتصادی، حاصل حضور پربار همین آقایان اقتصاددان در مجلس بوده است. در دورانی که غارت ثروت عمومی کشور در نبود نظارت جدی از سوی نمایندگان مجلس صورت پذیرفت، این آقایان اقتصاددان می‌بایست پاسخگو باشند. جالب است که با تعویض جایگاه، همین آقایان امروز در جایگاه مدعی قرار گرفته‌اند و بابت این خسارات دیگران را بازخواست می‌کنند.

او تاکید کرد: عمده افراد حاضر در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان دارای سوابق مدیریتی در سطوح مختلف می‌باشند و مهم‌تر از آن انتخاب آن‌ها معیارهایی همچون سلامت اقتصادی، شایستگی‌های فردی، تحصیلات و دانش کافی، شجاعت و کارآمدی لحاظ شده است. اصلاح‌طلبان و دولت اصلاحات ظرف دو سال گذشته نشان داده‌اند که در حوزهٔ اقتصادی برنامه و راهنمای عمل دارند و ضمن دوری از شعارزدگی تورم کشور مهار کرده‌اند و ان‌شاءالله با پشتیبانی و رأی ملت فهیم ایران در شرایط پسابرجام در خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی هم موفق خواهند بود.

نجفی درباره طرح اتهامی دیگر از سوی اصولگرایان اظهار داشت: طرح برخی از مسائل از طرف این دوستان، حقیقتأ باعث تعجب افرادی است که ظرف چند سال گذشته پیگیر تحولات سیاسی کشور بوده‌اند. این افراد در تاریکترین دورهٔ تاریخ معاصر ایران در مجلس بوده‌اند، در دوره‌ای که از نظر غارت منابع ملی، بی‌انضباطی گستردهٔ مالی، اعمال خلاف قانون از سوی دولت در تاریخ ایران همتا ندارد و کسی شاهد اعلام مواضعی از طرف این آقایان نبوده است. به خاطر بیاوریم که دولت قبل چگونه قوانین مصوب مجلس را نادیده می‌گرفت، نحوهٔ ارائهٔ بودجه توسط آن دولت را به خاطر داریم و هزاران و هزار اتفاقات و بی‌انضباطی‌های دیگری که در سایهٔ نظارت مجلس تشکیل شده، از همین آقایان صورت پذیرفت. تعدادی از آقایان این لیست در برهه‌ای عضو دولت قبل بوده‌اند و بخشی از این روند لجام گسیخته بی‌انضباطی مالی بوده‌اند و اگر امروز در جایگاه متهم قرار ندارد و محاکمه نمی‌شوند، مشمول رأفت اسلامی قرار گرفته‌اند.

نامزد ائتلاف اصلاح طلبان تهران در پایان گفت: مجلس متشکل از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان با حفظ جایگاه قانونی مجلس، ضمن پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های اقتصادی دولت، به وظایف نظارتی خود واقف خواهد بود و ان‌شاءالله پاسخ اعتماد مردم را به نحو شایسته خواهد داد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان