تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

فرمانده ناجا از وقوع برخی تخلفات انتخاباتی خبر داد

رویداد۲۴- فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بعضی نقاط در فضای واقعی و مجازی تخلفاتی در حوزه انتخابات از سوی کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها اتفاق افتاده است که اقدامات لازم در این حوزه از سوی نیروی انتظامی صورت گرفته است.

سردار اشتری در حاشیه گردهمایی سراسری مسئولان حقوقی و امور مجلس ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این همایش موضوعاتی که در برنامه یک سال گذشته و برنامه‌های سال آتی معاونت حقوقی فرماندهی انتظامی ناجا وجود دارد، بررسی شد.

وی افزود: یکی از وظایف معاونت حقوقی و مجلس ناجا ارتباط با مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه است که این تعامل و ارتباط در سال گذشته بسیار خوب بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بحث معاضدت قضایی از کارکنان که در حین ماموریت مشکل پیدا می‌کنند، آموزش رعایت حقوق شهروندی و آموزش ضابطان عام دادگستری از موضوعات حوزه معاونت حقوقی نیروی انتظامی است که در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات ناجا در خصوص انتخابات پیش رو اظهار کرد: ما از هفته‌های گذشته آمادگی لازم را اعلام کرده‌ایم و نیروهای ما از آمادگی بسیار بالایی برای برقراری امنیت انتخابات برخوردار هستند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: برنامه‌های ما در حوزه برقراری نظم و امنیت انتخابات به برنامه‌های قبل و بعد از انتخابات تقسیم شده و همکاران ما تا پایان شمارش آرا در شعبه‌های اخذ رای و فرمانداری‌ها حضور خواهند داشت.

او با اشاره به بکارگیری ۲۵۰ هزار نیرو برای برقراری امنیت در زمان انتخابات افزود: در این حوزه از سپاه، بسیج و سایر ارگان‌ها نیز استفاده شده است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه مسئولیت امنیت انتخابات برعهده نیروی انتظامی است، گفت: با همکاری وزارت کشور، فرمانداران و مسئولان دیگر حوزه‌ها امیدواریم انتخابات امن و پر شوری را پیش‌رو داشته باشیم.

او ادامه داد: توصیه‌هایی به کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها داشته‌ایم و البته در بعضی نقاط در فضای واقعی و مجازی تخلفاتی اتفاق افتاده است که اقدامات امنیتی در این حوزه صورت گرفته و متخلفان به قوه قضائیه معرفی شده‌اند، اما در مجموع کمترین تخلفات را در این زمینه داشته‌ایم.

سردار اشتری با اشاره به موضوع آسیب‌دیدگی ماموران سبزوار در حین ماموریت اظهار کرد: این موضوع هم از طریق معاونت حقوقی و هم از طریق دادستان کل کشور در حال رسیدگی است و امیدواریم طبق قانون و با رعایت همه جوانب، جمع‌بندی کاملی صورت گیرد و نتیجه را دستگاه قضایی اعلام نماید.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان