تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
در آیین افتتاح بخش‌های جدید مرکز طبی کودکان مطرح شد

ساخت مرکز طبی کودکان شماره 2 در پایتخت

اولین بخش ICU ویژه شیرخواران و مرکز MRI مخصوص کودکان در مرکز طبی کودکان تهران افتتاح شد.
 رویداد۲۴- اولین بخش ICU ویژه شیرخواران و مرکز MRI مخصوص کودکان در مرکز طبی کودکان تهران افتتاح شد.
 دکتر علی جعفریان در آئین افتتاح مرکز تصویربرداری و اولین ICU شیرخواران کشور که صبح امروز در مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: این مرکز به دلیل نداشتن دستگاه MRI، بیماران را جهت دریافت این خدمت به بیمارستان‌های دیگر ارجاع می‌داد اما یکی از خیرین 40 درصد از هزینه‌های راه اندازی این بخش‌ها را تقبل کرد و باقیمانده آن با مشارکت هیات امنای ارزی و دانشگاه علوم پزشکی تهران تامین شده است.

وی افزود: بخش ICU ویژه شیرخواران برای کودکانی است که از مرحله نوزادی عبور کرده‌اند، اما در عین حال سن زیادی ندارند و به همین دلیل لازم بود که مرکز ویژه‌ای برای آنها ساخته شود. ما در سطح شهر با کمبود ICU کودکان روبرو هستیم. در حال حاضر مرکز طبی کودکان دو برابر ظرفیت خود مراجعه کننده دارد. به همین منظور زمینی در منطقه 18 تهران برای ساخت مرکز طبی شماره 2 اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به تناسب نداشتن ظرفیت مراکز درمانی مخصوص کودکان و مراجعه کنندگان آنها ادامه داد: یکی از دلایل توسعه نیافتن این مراکز، گردش اقتصادی نامطلوب آنهاست. به همین دلیل علاقه‌ای به فعالیت در این زمینه ندارند و بخش دولتی نیز از نظر گردش مالی دچار مشکل می‌شود.

در ادامه این مراسم رضا شروین بدو - رئیس مرکز طبی کودکان در خصوص جزئیات راه‌اندازی بخش‌های جدید این مرکز گفت: اولین ICU ویژه شیرخواران با 12 تخت در مرکز طبی کودکان افتتاح می‌شود تا فاصله‌ای که بین دو گروه سنی نوزادان و کودکان از نظر این خدمت وجود داشت، پر شود. علاوه بر آن مرکز جامع تست ریوی، مرکز قلب جنین و مرکز جامع ارائه خدمات سرپایی نوروفیزیولوژی نیز امروز افتتاح می‌شود.

وی ضریب اشغال تخت در این مرکز را بیش از 95 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مرکز طبی کودکان محل ارجاع بسیاری از بیماران از سراسر کشور است ممکن است از نظر تخت مشکل داشته باشیم. در حال حاضر این مرکز 345 تخت بیمارستانی دارد اما سعی کرده‌ایم این تعداد را افزایش دهیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نوزاد ، بیمارستان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان