تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

استان مرکزی استانی آماده توسعه و پیشرفت است

معاون اول رئیس جمهور استان مرکزی را استانی پرظرفیت و دارای استعدادهای فراوان در بخش‌های مختلف توصیف کرد و گفت: استان مرکزی استانی است که در کنار مسائل و مشکلاتی که دارد، آماده توسعه، ترقی و پیشرفت است.

رویداد۲۴-معاون اول رئیس جمهور استان مرکزی را استانی پرظرفیت و دارای استعدادهای فراوان در بخش‌های مختلف توصیف کرد و گفت: استان مرکزی استانی است که در کنار مسائل و مشکلاتی که دارد، آماده توسعه، ترقی و پیشرفت است.اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از جهات مختلف برای کشور دارای اهمیت است، گفت: استان مرکزی استانی فرهنگی و تاریخی و خاستگاه بسیاری از شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی کشور است که همواره بر تارک ایران درخشیده است. 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه زادگاه امام خمینی (ره) استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) افتخار مردم ایران و مردم استان مرکزی هستند و این استان با جایگاه والای فرهنگی که دارد باید جزو استان‌های نخست و پیشتاز کشور در همه زمینه‌ها باشد. 

او با تأکید بر اینکه باید توسعه استان مرکزی توسعه‌ای متوازن و هماهنگ باشد، تصریح کرد: واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و اینگونه نباشد که مردم و ساکنین اطراف واحدهای بزرگ صنعتی احساس کنند که قرار است فقط عوارض و آلایندگی‌های صنعتی نصیب آنها شود.

جهانگیری با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر لزوم پذیرش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی از سوی شرکت ملی نفت ایران در غرب کارون گفت: در این مصوبه تأکید شده است که شرکت ملی نفت باید سه درصد از سرمایه‌گذاری خود در غرب کارون را برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و مسائل زیست‌محیطی این منطقه هزینه کند و در چارچوب همین مصوبه سایر شرکت‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی باید به مسئولیت اجتماعی و فرهنگی عمل کنند و رعایت الزامات زیست محیطی را بنمایند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش‌های دولت در سال گذشته در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط یادآور شد: سال گذشته در کنار رسیدگی به واحدهای کوچک و متوسط برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ نیز کارگروهی ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا به مشکلات اینگونه واحدها نیز رسیدگی شود.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید برای حل موانع و مسائل پیش‌روی واحدهای بزرگ صنعتی نیز چاره‌اندیشی کنیم، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست کارگروهی متشکل از بخش‌‌های مربوطه برای استان مرکزی تشکیل دهد تا چالش‌های اصلی صنایع بزرگ استان مرکزی و سایر موانع اعلام شده از سوی نمایندگان مردم این استان را مورد بررسی قرار دهند و برای حل این چالش‌ها چاره‌اندیشی کنند. 

در این جلسه استاندار مرکزی نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارایه کرد و گفت: تاکنون ۵۲ جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده که ۴۳ جلسه مربوط به سال ۹۵ بوده است.

او با اشاره به آثار و نتایج برآمده از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته در استان مرکزی گفت: کاهش نرخ بیکاری، کسب رتبه چهارم در میزان سرمایه‌گذاری صنعتی، افزایش درآمدهای مالیاتی، مثبت شدن تراز تجاری و تصویب ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری در استان از جمله دستاوردها و موفقیت‌های حاصل شده است.

در این نشست همچنین نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی از وجود تعامل و همدلی میان استاندار و مدیران اجرایی استان با نمایندگان خبر دادند و ضمن قدردانی از عملکرد دولت یازدهم آمادگی خود را برای حمایت همه‌جانبه و همراهی با دولت دوازدهم در جهت خدمت به مردم اعلام کردند.

نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی همچنین هرکدام در سخنانی به بیان دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و مهمترین مشکلات و کاستی‌های استان را تشریح کردند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان