تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

نظام پزشکی: تعداد زیاد کارشناسان، بررسی پرونده کیارستمی را به درازا کشاند

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: در پرونده عباس کیارستمی کارگردان ایرانی، ۳۰ کارشناس حضور داشتند و این یکی از علت هایی است که بررسی این پرونده به درازا کشید.
رویداد۲۴-رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: در پرونده عباس کیارستمی کارگردان ایرانی، ۳۰ کارشناس حضور داشتند و این یکی از علت هایی است که بررسی این پرونده به درازا کشید.

به نقل از کانال خبری پزشکان؛ دکتر ایرج خسرونیا با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی بدون هیچ تبعیضی به شکایتهای پزشکی تمام اقشار جامعه رسیدگی می کند، افزود: ما در طول هفته به ۳۰ تا ۴۰ شکایت پزشکی مردم رسیدگی می‌کنیم که در تعدادی از آن ها پزشکان هم محکوم می شوند. بنابراین برای نظام پزشکی مهم نیست که پرونده شکایت در دست بررسی، مثلا متعلق به رئیس جمهور باشد یا یک فرد عادی، زیرا در بررسی پرونده‌ها به همه به یک چشم نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه حساسیت های نابجای برخی رسانه ها و مصاحبه های بعضی اطرافیان آقای کیارستمی باعث شد تا حساسیت پرونده بالا برود و افکار عمومی تصور کنند که سازمان نظام پزشکی می خواهد پرده پوشی کند. این که گفته می شود سازمان نظام پزشکی جانبدارانه با پرونده کیارستمی برخورد کرده است و قصد حمایت از پزشک خاطی را دارد درست نیست. پس از اعلام مرگ ایشان، این خود سازمان نظام پزشکی بود که به عنوان مدعی تحقیقات، کشف  علت مرگ را آغاز کرد. ضمن این که تمام پزشکان قسم خورده اند که در هر شرایطی حامی منافع بیمار باشند و در اساسنامه سازمان نیز به این موضوع اشاره شده است.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که افکار عمومی از مجازاتی که برای پزشک خاطی در نظر گرفته شده است، راضی نیستند، عنوان کرد: حداکثر توان ما برای برخورد با پرونده های قصور پزشکی، ابلاغ تذکر و مجازات سه تا شش ماه محرومیت از مطب است و افزایش بیشتر میزان مجازات مثلا درخواست حبس در حوزه اختیارات نظام پزشکی نیست. با این حال با ارجاع پرونده به دادسرای جرایم پزشکی، پزشک خاطی مقصر شناخته شد.

خسرونیا با تاکید بر این که پزشکان ایرانی در زمره حاذق ترین پزشکان دنیا به شمار می‌روند، بیان کرد: بسیاری از پزشکان ایرانی در برخی از بیمارستان های کشورهای خارجی، رئیس بخش و رئیس بیمارستان بوده و از پیشینه درخشانی برخوردار هستند. این که در جریان عمل جراحی بیماری فوت می‌کند، دلیل بر ناکارآمد بودن پزشکان نیست و در هر جای دنیا ممکن است این اتفاق بیفتد. اما نباید وضعیت به گونه ای مطرح شود که باعث بی اعتمادی مردم به قشر پزشکان شود که در هر شرایطی سعی کرده اند در خدمت آحاد جامعه باشند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان