تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

حیدرالعبادی:واردجنگ‌های خارجی نمی‎شوم

حیدر العبادی گفت: نمی‌خواهم به یک جنگ خارجی کشیده شوم یا وارد جنگ‌هایی در کشورهای مجاور شوم.
رویداد۲۴-حیدر العبادی گفت: نمی‌خواهم به یک جنگ خارجی کشیده شوم یا وارد جنگ‌هایی در کشورهای مجاور شوم.نخست وزیر عراق تاکید کرد که هرگونه جنگ نیروهای عراقی علیه داعش در خارج از مرزها غیرقانونی است.

به نقل از رسانه های عراقی، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در نشست خبری در بغداد، نسبت به تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه و دوگانگی در میان نیروهای عراقی حاضر در جنگ با داعش هشدار داد.

عراق: جنگ با داعش خارج از مرزها غیرقانونی است / نمی‌خواهم عراق وارد جنگ در کشورهای مجاور شود

وی درخواست‌ برخی گروه‌های شرکت کننده در جنگ با داعش مبنی بر لزوم ادامه جنگ با این گروه تروریستی در خارج از مرزهای عراق را مخالف قانون اساسی عراق قلمداد کرد.

العبادی با اشاره به اینکه برخی در تلاش هستند تا فداکاری‌ نیروهای امنیتی را برای اهداف سیاسی و انتخاباتی خود خرج کنند گفت: همه تصمیماتی که درباره اقدامات میدانی گرفته شده است کاملا داخلی بوده و با اولویت دفاع از غیرنظامیان گرفته شده است.

نخست وزیر عراق نسبت به دور کردن کشورش از درگیری‌های منطقه‌ای ابراز امیدواری کرد و گفت: نمی‌خواهم به یک جنگ خارجی کشیده شوم یا وارد جنگ‌هایی در کشورهای مجاور شوم.

العبادی در پایان خواستار افزایش تلاش‌ها برای ایجاد سازندگی و ثبات در مناطق عراقی بازپس گرفته شده از داعش شد و از جامعه بین‌الملل خواست در ساخت آنچه داعش ویران کرده است مشارکت کند.

برخی از گروه‌های شبه نظامی عراق خواستار اعزام به سوریه برای تعقیب نیروهای داعش هستند. نخست وزیر عراق با حضور نیروهای عراقی در سوریه مخالف است.

بر اساس قانون اساسی عراق نیروهای نظامی این کشور برای دفاع از کشور تشکیل شده اند و نباید در جنگ در سایر کشورها شرکت کنند.

برخی رسانه ها می گویند هم اکنون شماری از شهروندان عراقی در خاک سوریه مستقر هستند و در جنگ علیه داعش، گروه های مسلح، گروهای تروریستی و مخالفان مسلح مشارکت دارند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان