تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۶

سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر احیا شود

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: امیدواریم دوباره سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر که قدم‌هایی برای آن برداشته‌ایم، احیا شود و در آینده‌ای نه چندان دور مهندسین، معلمین و مدیرانی که می‌خواهند در حوزه عشایر کار کنند از میان فرزندان عشایر بلند شده باشند.
رویداد۲۴مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: امیدواریم دوباره سهمیه کنکور دانش‌آموزان عشایر که قدم‌هایی برای آن برداشته‌ایم، احیا شود و در آینده‌ای نه چندان دور مهندسین، معلمین و مدیرانی که می‌خواهند در حوزه عشایر کار کنند از میان فرزندان عشایر بلند شده باشند.

 علینقی یزدان‌پناه در مراسم افتتاحیه اردوی دانش‌آموزان پسر عشایر کشور که در اردوگاه ثامن الحجج مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه صدها نخبه از میان دانش‌آموزان عشایر بیرون آمده است، اظهار کرد: اخیرا مجوز سهمیه دانشگاه فرهنگیان هم برای فارغ التحصیلان دانش‌آموز عشایری تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در این چهار سال اخیر از ۱۶۷ هزار  و ۵۰۰ دانش‌آموز به بیش از ۱۸۱ هزار و ۴۴۲ دانش آموز و از ۵۷۱۸ مدرسه به ۶۱۳۲ مدرسه رسیده‌ایم، گفت: یکی از مناطقی که رشد دانش‌آموز و مدرسه داشته خراسان رضوی است. خراسان رضوی تنها استانی بود که در مقطع متوسطه اول و دوم دانش‌آموز عشایری نداشت، اما در حال حاضر دارد و دستور اخیر مدیر کل آموزش و پروش این استان مبنی بر راه‌اندازی آموزشگاه متوسطه دوم در منطقه مراوه تپه ما را به وجد آورده است.

مدیر کل آموزش و پرورش عشایر کشور خاطرنشان کرد: روزگاری بود که تنها ۳۰ درصد دانش‌آموزان عشایر سنجش سلامت می‌شدند، اما در حال حاضر سنجش سلامت در سراسر استان‌های عشایری رایگان برگزار می‌شود. در این چهار سال اخیر هم هیچ سالی به اندازه سال جاری اعتبار به مدارس عشایری ارسال نشده است. حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت حمایت بی دریغی از دانش‌آموزان عشایر دارد.

یزدان پناه تصریح کرد: در حالی که برخی تصور می‌کردند نگاه دولت به سمت محرومین نیست، اما دولت، وزیر آموزش و پرورش و معاون ابتدایی وزارت و ... به طور عملیاتی و در عمل به دانش‌آموزان عشایر پرداختند. در کنار سنجش سلامت رایگان، پیش دبستانی که آرزوی دانش‌آموزان عشایر بود هم به صورت رایگان برگزار می‌شود. یکی از مشکلات مناطق عشایری مساله دو زبانه بودن دانش‌آموزان است که وجود پیش دبستانی در این مناطق مشکل افت تحصیلی، مردودی و ... را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به حضور سه معاون وزیر در این مراسم از جمله معاون آموزش ابتدایی، معاون پرورشی و فرهنگی و دیگر مسئولین، یادآور شد: در اردوی دانش‌آموزان دختر عشایر هم مقام عالی وزارت حضور پیدا خواهند کرد. امروز نگاه دولت تدبیر و امید توجه به شماست.  
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان