تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
دور تازه تخلفات تندروها کلید خورد

جریان‌سازی رسانه‌ای علیه نتایج انتخابات

هنوز ۱۲ ساعت از پایان انتخابات نگذشته است که برخی رسانه‌های در اعلام نتایج انتخابات پا را فرا‌تر گذاشته و برخلاف قانون و همچنین بیانیه‌های متعدد ستاد انتخابات کشور برخی اسامی را به عنوان نامزدهای پیروز انتخابات مطرح می‌کنند که نفس همین مساله می‌تواند برخی ابهامات و شایعات را در خصوص اعلام نهایی نتایج انتخابات فراهم کند.
رویداد24- هنوز ۱۲ ساعت از پایان انتخابات نگذشته است که برخی رسانه‌ها در اعلام نتایج انتخابات پا را فرا‌تر گذاشته و برخلاف قانون و همچنین بیانیه‌های متعدد ستاد انتخابات کشور برخی اسامی را به عنوان نامزدهای پیروز انتخابات مطرح می‌کنند که نفس همین مساله می‌تواند برخی ابهامات و شایعات را در خصوص اعلام نهایی نتایج انتخابات فراهم کند.

طی ساعات گذشته خبرگزاری‌های اصولگرا و نزدیک به جریان‌های تندرو با انتشار لیست‌های متعدد از مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری این فرضیه را ایجاد کرده که نتایج رسمی انتخابات مشخص شده و ستاد انتخابات کشور از اعلام آن سرباز می‌زند.

این خبرگزاری‌ها که در جریان انتخابات خرداد ۹۲ طی اخباری به کرات اعلام می‌کردند که نامزدی جز حسن روحانی در انتخابات پیروز شده در این دوره از انتخابات نیز تاکید بر پیروزی چند نماینده مشخص اصولگرا در انتخابات خبرگان داشته و حتی در اعلام این اسامی مدعی شده‌اند که آرای شمارش شده را به ترتیب و دقیق در اختیار دارند.


جریان‌سازی رسانه‌ای علیه نتایج انتخابات

این در حالی است که تاکنون ستاد انتخابات کشور از طریق تلویزیون، رادیو و همچنین رسانه‌های مکتوب و مجازی اعلام کرده‌اند که تا زمان اعلام رسمی نتایج انتخاباتی هیچ رسانه به آمار غیر رسمی و غیر موثق اتکا نکند که اصرار رسانه‌های نزدیک به یک جریان سیاسی خاص به پیروزی چند نامزد مشخص در انتخابات می‌تواند زمینه ساز حاشیه‌ها و شایعات در ادامه جریان انتخابات شود که در همین راستا نیز برخی از ستاد های انتخاباتی خواستار رسیدگی و ورود مسئولان انتخابات به مساله شده اند.


در همین حال ستاد انتخاباتی «خبرگان مردم» ضمن تقدیر از حماسه ای که مردم با حضور پای صندوق های رای در هفتم اسفند ماه خلق کردند با صدور بیانیه ای تاکید کرد:  بنابر برخي اطلاعات واصله، جرياني خاص قصد گمانه زني هاي دروغين، فضا سازي و تشويش افكار عمومي  را دارد كه از مردم دعوت مي شود، ضمن حفظ خونسردي وارد هيچگونه تنشي نشوند.... برخي از رسانه هاي منسوب به جريان فوق اقدام به انتشار اخبار جعلي از شمارش ارا قبل از پايان راي گيري كرده اند كه اقدامي خلاف قانون بوده و انتظار مي رود برخورد قاطع با انان از سوي مسولان صورت گيرد.... از اقشار گوناگون مردم دعوت مي شود تا اعلام نتايج رسمي شمارش ارا از سوي وزارت كشور بعنوان مرجع قانوني نتايج انتخابات و به ثمر رسيدن حماسه حضور، هوشياري خود را حفظ نمايند و با پايبندي به قانون و حفظ ارامش حماسه خود را تكميل نمايند.

البته مساله فقط به اینجا ختم نشده و آنچنان که شنیده می‌شود، به دنبال اعلام نتایج اولیه، برخی رسانه های اصولگرا با افراد منتخب تماس گرفته و از آنها خواسته اند، خود را نمایندگان اصولگرا و حتی مدافع برخی جناحهای خاص معرفی کنند. آنان در تماسهای خود به منتخبان اعلام کرده اند که اکثریت قریب به اتفاق منتخبان، اصولگرا هستند و بهتر است آنها نیز همراه شوند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان