تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

ادعای یک زن به نبش قبر نقاش معروف انجامید

یک دادگاه در مادرید دستور نبش قبر «سالوادور دالی» نقاش معروف اسپانیایی را برای تشخیص هویت زنی که ادعا دارد فززند اوست، صادر کرد.

رویداد۲۴-یک دادگاه در مادرید دستور نبش قبر «سالوادور دالی» نقاش معروف اسپانیایی را برای تشخیص هویت زنی که ادعا دارد فززند اوست، صادر کرد.پزشکان قانونی مسئول نبش قبر، سعی‌ خواهند کرد که نمونه هایی‌ از ناخن، استخوان های ساق و ران افزون بر کشیدن دندان از پیکر مومیایی شده دالی را به دست آورند تا رابطه این زن و نقاش مشهور را مشخص کنند.
حکم دادگاه در نبش قبر دالی مربوط به زنی‌ به نام «ماریا پیلار آبل» است که ادعا کرده دختر این نقاش می‌ باشد. وی ادعا دارد که دالی در سال 1955 میلادی، با یک خدمتکار رابطه داشته و او محصول این ارتباط است.
به گفته منابع آگاه، عملیات برای به دست آوردن دی ان ای دالی که در موزه دالی دفن است، روز پنجشنبه ساعت 20 به وقت محلی و پس از اینکه درهای این موسسه به روی بازدید کنندگان بسته می شود، آغاز خواهد شد. پس از نمونه برداری نتیجه این آزمایش ظرف یک تا دو ماه آینده مشخص و اعلام می شود.
خانم «آینا استاریاس» رئیس موسسه پزشکی‌ قانونی و علوم پزشکی‌ قانونی ایالت کاتالونیا، در این رابطه بدون وارد شدن به جزئیات، توضیح داد که وقتی‌ پیکر مومیایی می‌ شود، به دست آوری دی ان ای می‌ تواند پیچیده تر باشد زیرا برای مومیایی از فرمالدئید استفاده می گردد که بر روی دندان ها تاثیر می‌ گذارد.
به گفته استاریاس، بقایای دالی در زیر یک سنگ با وزن یک تن و نیم دفن است و نبش قبر می‌ تواند بین سه تا پنج ساعت بطول انجامد.
وی ادامه داد: متخصصانی که به این عملیات خواهند پرداخت، یک سری احتیاط های اساسی‌ را خواهند داشت زیرا افتادن یک مو از سر این افراد یا یک قطره بزاق آنها، نمونه را آلوده خواهد کرد و به همین دلیل، پزشکان قانونی باید مجهز به یک لباس که حفاظت دوبله دارد افزون بر دستکش و ماسک باشند و برای استخراج نمونه های ژنتیکی باید از ابزار یک بار مصرف استفاده کنند.
سالودور دالی، در سال 1989 میلادی و در سن 85 سالگی درگذشت و در شهر فیگرس زادگاه خود واقع در شمال شرقی‌ کاتالونیا دفن شد.
دالی در طول زندگی‌ خود حدود هزار و 500 تابلو نقاشی کرد افزون بر اینکه صدها مجسمه نیز ساخته است. در این رابطه، ارزش آثار وی غیر قابل محاسبه هستند.
ماریا پیلار آبل، دختر مدعی دالی یک فالگیر 62 ساله است که می‌ گوید مادرش برای خانواده ای کار می‌ کرده که مدتی‌ همسایه دالی و همسرش گالا در شهر کاداکس (cadaques )، بودند.
هرچند که وی می‌ گوید که هدفش از تعیین هویت، دلایل مادی ندارد و وی به دنبال اهداف معنوی و احساسی‌ آن است، در صورت اثبات اینکه او دختر دالی می باشد، 25 درصد از ارث دالی به وی می رسد.
این در حالی‌ است که دالی و همسرش در طول زندگی‌ خود هیچ فرزندی نداشتند و ارث وی به خواهرش رسیده بود.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان