تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۶

محمود عباس دخالت فوری آمریکا در اوضاع بیت‌المقدس را خواستار شد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست تا بی درنگ در اوضاع بیت المقدس دخالت و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا دستگاه های فلزیاب ها را از ورودی های مسجد الاقصی بردارد.

رویداد۲۴-محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست تا بی درنگ در اوضاع بیت المقدس دخالت و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا دستگاه های فلزیاب ها را از ورودی های مسجد الاقصی بردارد. نیبل ابو ردینه سخنگوی محمود عباس امروز (جمعه) با اعلام این خبر افزود که عباس و جرد کوشنر داماد و سخنگوی ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیرامون اوجگیری تنش ها در قدس تبادل نظر کرده اند.


به گفته وی، محمود عباس در این گفت و گو به کوشنر گفت که اوضاع قدس بی نهایت خطرناک است و ممکن است کنترل آن از دست خارج شود، مگر آنکه اسرائیل گیت های فلزیاب را برچیند.


به گزارش ایرنا، جمعه 16 تیرماه 96 در پی درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی، چهار فلسطینی شهید شدند و دو اسرائیلی نیز به هلاکت رسیدند.


کشته شدن سربازان اسرائیلی سبب شد تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران صادر کند. این اقدام که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، واکنش های شدید مقام های کشورهای اسلامی و عربی به همراه داشته است.


اسرائیلی ها روز یکشنبه 25 تیر بصورت موقت اجازه دادند تا نمازگزاران در صورت عبور از دروازه ها های امنیتی و بازرسی الکترونیکی وارد مسجد الاقصی شوند که این درخواست با مخالفت فلسطینی ها مواجه شد و نمازاگزاران فلسطینی به تحصن در اطراف مسجد الاقصی پرداختند.


از سوی دیگر، پنجشنبه یک جلسه طولانی در وزارت امورخارجه اردن میان طرف اردنی با سفیر رژیم صهیونیستی انجام شد. در این جلسه پیرامون برداشته شدن دروازه های الکترونیکی نصب شده در ورودی مسجد الاقصی برگزار شد که بی نتیجه پایان یافت.


سفیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو حاضر است ‌به جای دروازه های الکترونیکی، دوربین در مرکز حرم بیت المقدس نصب شود که طرف اردنی ‌با قاطعیت درخواست رژیم صهیونیستی را رد کرد.


شیخ صبری خطیب مسجد الاقصی پیشتر گفته بود: اسرائیل با این بهانه که کنترل مسجد الاقصی را برعهده دارد، قصد دارد بدون موافقت اوقاف اسلامی گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی نصب کند و ما این اقدام را تجاوز آشکار به مقدسات و مسجد مبارک الاقصی می دانیم .

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان