تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

یادداشت پوران درخشنده درباره انتخابات

پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران، یادداشتی را با عنوان «حماسه مردم در آخرین روزهای زمستان» درباره انتخابات 7 اسفند منتشر کرد.
رویداد24- پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران، یادداشتی را با عنوان «حماسه مردم در آخرین روزهای زمستان» درباره انتخابات 7 اسفند منتشر کرد.

«در ماه اسفند اتفاق‌های خوب و امیدبخشی رخ داد و در آخرین ماه فصل زمستان شاهد رویش بهاری‌ای شدیم که قهرمانانش مردم بودند؛ مردمی که با حضور پرشور و شعور خود در انتخابات خوش درخشیدند. رأی گسترده‌ای که مردم ایران در انتخابات دادند، نشان از رشد و توسعه فرهنگی دارد که مردم‌سالاری یکی از ارکان آن است. این آگاهی مردم و حضورشان در صحنه را باید قدر دانست. به نظرم حضور گسترده مردم ایران در انتخابات، مهم‌ترین اتفاق سال 94 بود.

مشکلات اجتماعی و معضلات اقتصادی جامعه ما آنقدر گسترده است که حل آنها نیازمند عزمی همگانی است. می‌توان گفت مردم در انتخابات 7 اسفند حماسه آفریدند. مردم با این حضورشان سنگ‌ تمام گذاشتند و دین خود را ادا کردند. حالا نوبت طرف مقابل است؛ نوبت افرادی که اعتماد مردم را جلب کردند، رای گرفتند و به‌ عنوان نمایندگان مردم به پارلمان راه‌ یافتند.

امیدوارم حالا که مردم ایران حماسه‌آفرینی کرده‌اند، نمایندگان هم پاسخ مناسبی به این حرکت گسترده اجتماعی بدهند. حالا موعد رقابت به پایان رسیده و نوبت به‌ کار رسیده است. اینکه مشکل استخدام جوان‌ها حل و فکری جدی به حال معضل بیکاری شود. وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد و ما شاهد رشد اقتصادی در کشورمان باشیم. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ما ریشه اقتصادی دارد و ما همچنان منتظریم که مسئولان پاسخ مناسب به این دغدغه‌ها بدهند. همچنان منتظریم که از دامنه این آسیب‌ها کاسته شود.

همچنان منتظریم کشور عزیزمان ایران، مسیری رو به رشد را طی کند. حال و هوای ایران در آخرین ماه سال کاملا دیدنی بود و غرورآفرین و این غرور زمانی تکمیل می‌شود که به انتظارهای مردم پاسخ مثبت داده شود و شاهد تغییرات اجتماعی و اقتصادی امیدوارکننده‌ای باشیم؛ به جامعه‌ای پویا، خلاق و کنش‌مند.»
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان