تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

تلفیق تجربه و قابلیت ملاک دولت دوازدهم

حسن سلیمانی*
تشکیل دولت بر مبنای غلبه اندیشه فردی که در انتخابات پیروز شده ممکن است همراهی بیاورد ولی باید قابلیت هم وجود داشته باشد. بنابراین صرف اندیشه، بدون توسل به قابلیت امکان انجام موضوع فعالیت دولت را فراهم نمی‌کند. مثل تعهد بدون تخصص یا برعکس.

برای داشتن یک دولت قوی صرفا داشتن اعتقاد سیاسی کافی نیست. باید در کنار اعتقاد سیاسی تجربه، قابلیت علمی و روایی اجتماعی هم باشد. بنابراین اگر قرار است از فردی در دولت استفاده شود باید شخص موردنظر به برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشد. از طرف دیگر نباید افراد را خودی و غیرخودی کرد و انگ‌های مختلف سیاسی را به آن‌ها زد این روش برای کشور مفید فایده نیست.

بنده آقای رییس جمهور را می‌شناسم و در زمانی در مجلس با هم همکار بودیم و معتقدم ایشان به الزامات حکومت وفادار و پایدار است و افرادی را به کار خواهد گرفت که همین روش و منش را داشته باشند و خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند.

شک ندارم که رییس جمهور به دنبال تحقق وعده‌های خود است و می‌خواهد در برابر مردم روسفید باشد. با شرایط سخت اقتصادی که در کشور حاکم است نیاز به کار و تلاش زیاد است و برای رسیدن به این هدف باید از متخصصین و صاحبنظران مختلف استفاده شود و حتما نباید فقط افرادی به روی کار بیایند که یک جور فکر می‌کنند.

امروز نیاز است افرادی در راس بخش‌های مختلف نظام قرار بگیرند که با روی خوش و قابلیت بالا به مردم پاسخگو باشند. همه باید تلاش کنیم که حرمت همه مردم ایران حفظ شود. پاسخگویی صحیح یعنی احترام به حقوق شهروندی مردم.

در کنار افراد متخصص و کارآمدی که در دولت مشغول فعالیت هستند باید یک تیم اطلاع رسانی خوب هم وجود داشته باشد که هم خبر‌ها و دستاوردهای دولت را بدون کم و کاست و به موقع به جامعه اطلاع دهد. اطلاع رسانی به موقوع و واقعی منجر به رضایت عمومی جامعه می‌شود.

برخی‌ها در دولت اول آقای روحانی سمت‌هایی داشتند که به تجربه آن‌ها افزوده شد ولی باید توجه داشت که در بکارگیری افراد در دولت دوم آقای روحانی، ملاک فقط تجربه نیست بلکه قابلیت و کارنامه افراد هم مهم است و نیاز است برای گزینش افراد در دولت دوازدهم، تلفیقی از تجربه و قابلیت لحاظ شود.
 
*نماینده مجلس دهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان