تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
پروانه سلحشوری:

کسانی که خود را باشناسنامه امید معرفی می‌کنند و خلاف تصمیم فراکسیون عمل می‌کنند، باید مشخص شوند

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس، با بیان اینکه عدد خالص فراکسیون امید را به اندازه همان ۱۰۳ رای دکتر عارف می‌دانم، از طرح برخی مطالب تخریبی علیه فراکسیون امید در روزهای بعد از رای اعتماد به کابینه، انتقاد کرد.
رویداد۲۴-  پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس، با بیان اینکه عدد خالص فراکسیون امید را به اندازه همان ۱۰۳ رای دکتر عارف می‌دانم، از طرح برخی مطالب تخریبی علیه فراکسیون امید در روزهای بعد از رای اعتماد به کابینه، انتقاد کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به آنچه به عنوان عملکرد موفق فراکسیون زنان در بررسی وزرا مورد توجه مردم قرار گرفت، گفت: در جلسات بررسی صلاحیت وزرا، نطق ها بر اساس قرعه به نمایندگان اختصاص پیدا می کند و فراکسیون زنان مجلس هم به عنوان فراکسیونی که بیشتر حالت صنفی دارد و متشکل از همه سلیقه هاست، تلاش کرد تا از این فرصت برای طرح دغدغه ها و مطالبات تخصصی این حوزه بهترین استفاده را بکند.

سلحشوری در ادامه تاکید کرد: البته از آنجایی که اکثریت اعضای فراکسیون زنان، عضو فراکسیون امید مجلس هستند، بدون شک نمی توانیم منکر تاثیرات حمایت فراکسیون امید و شخص آقای دکتر عارف از روند کلی فراکسیون زنان طی یک سال گذشته باشیم. چرا که اصولا همه زحمات و تلاشها و دغدغه های اعضای فراکسیون زنان، در نهایت اگر در کمیسیونها و صحن مجلس با رای نمایندگان همراه نشود به نتیجه نمی رسد.

او همچنین درباره نتایج به دست آمده در رای اعتماد به وزرا نیز گفت: قبل از اینکه بخواهیم درباره فضای ایجاد شده پس از رای اعتماد صحبت کنیم، لازم است که بین فراکسیون امید و لیست امید تفکیک اساسی قائل شویم و بر این مبنا به بررسی آنچه اتفاق افتاد بپردازیم. این عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: وقتی ما وارد مجلس شدیم، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ نماینده را به عنوان ورودی های لیست امید به مجلس معرفی کردند و در چنین شرایطی خیلی از مردم فکر کردند که ما فراکسیون کثریت مطلق مجلس هستیم و هرچه اراده کنیم می توانیم به تصویب برسانیم. این درحالیست که ورودی های لیست امید، شامل اصولگرایان معتدل و چهره های مستقل و فاقد گرایش سیاسی به احزاب نیز می شد و این افراد با هدف جلوگیری از ورود تندروهای اصولگرا به مجلس، در برخی نقاط مورد حمایت لیست امید قرار گرفته بودند.

سلحشوری در ادامه با بیان اینکه خیلی از ورودی های لیست امید، پس از انتخابات، عضو فراکسیونهای دیگر شدند، تاکید کرد: فراکسیون امید را به طور خالص، در ۱۰۳ رای به ریابست آقای دکتر عارف در آغاز کار مجلس می توانید ببینید و در رای اعتماد هم، با درنظر داشتن این عدد، می بینید که با وجود جو منفی به راه افتاده علیه آقای بی طرف، ایشان ۳۰ رای بیشتر از دکتر عارف در صحن آورد و رای مخالف آقای آذری جهرمی هم ۱۲۰ رای یعنی ۱۷ رای بیشتر از آن رای پایه فراکسیون امید بود.

این نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما می‌دانیم که در بین همان اعضای واقعی فراکسیون هم، برخی افراد فراکسیونی عمل نکردند، تصریح کرد: من معتقدم تنها چیزی که باید به طور جدی از سوی فراکسیون امید پیگیری و برای مردم شفاف سازی شود، ماهیت و هویت اینگونه افراد است که در همه جا خود را با شناسنامه اصلاح طلبی و فراکسیون امید معرفی می کنند و در هنگام عمل، بر خلاف تصمیم فراکسیون اقدام می کنند. سلحشوری تاکید کرد: اگر می خواهیم به مردم پاسخگو باشیم، ابتدا باید به آنها بگوییم که چه کسانی به اسم لیست امید رای گرفتند و به فراکسیون امید نیامدند و بعد بگوییم چه کسانی به فراکسیون امید آمدند ولی برخلاف تصمیم فراکسیون عمل کردند و مثلا وقتی تصمیم فراکسیون، مخالفت با یک وزیر بود، به نفع او فعالیت کردند.

سلحشوری در پایان افزود: من همان زمانی که تنها ۱۰۳ نفر به آقای عارف رای دادند، گفتم باید اسامی را شفاف به مردم اعلام کنیم تا حساب کسانی که خیانت کرده اند، و آنهایی که به تعهداتشان وفادار بوده اند، نزد مردم روشن شود. البته آن روز این حرف من در فراکسیون با مخالفت مواجه شد و برخی از همکاران نیز از من دلخور شدند، اما امروز می بینیم که بسیاری از اعضای فراکسیون این خواسته را دارند.

منبع: فام نیوز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان