تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

چهار سال زندان برای مصرف کنندگان کیسه پلاستیکی در کنیا

مردمی که در کنیا اقدام به تولید، فروش یا حتی استفاده از کیسه های پلاستیکی کنند با خطر چهار سال زندان یا جریمه 40 هزار دلاری روبرو می شوند تا سختگیرانه ترین قانون برای کاهش آلودگی پلاستیک در جهان اجرایی شود.
رویداد۲۴- مردمی که در کنیا اقدام به تولید، فروش یا حتی استفاده از کیسه های پلاستیکی کنند با خطر چهار سال زندان یا جریمه 40 هزار دلاری روبرو می شوند تا سختگیرانه ترین قانون برای کاهش آلودگی پلاستیک در جهان اجرایی شود.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از ایندیپندنت، این کشور شرق آفریقا به بیش از 40 کشور دیگری (از جمله چین، فرانسه، رواندا و ایتالیا) که استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرده یا بر آن مالیات وضع کرده اند، پیوست.

بسیاری از کیسه هایی که در اقیانوس رها می شوند، لاکپشت ها  و پرندگان دریایی را خفه می کنند و شکم دلفین ها و نهنگ ها را تا جایی با زباله پر می کنند که از گرسنگی بمیرند.

حبیب الحبر، کارشناس زباله دریایی که با برنامه محیط زیست سازمان ملل در کنیا همکاری دارد، گفت: «اگر این شرایط به همین نحو ادامه پیدا کند، تا سال 2050 تعداد پلاستیک ها در اقیانوس بیشتر از ماهی ها خواهد بود.»

آنطور که الحبر می گوید، کیسه های پلاستیکی بین 500 تا یک هزار سال عمر می کنند و بعد از طریق ماهی ها و دیگر حیوانات وارد زنجیره غذایی انسان می شوند. 

قانون جدید کنیا که از امروز اجرایی می شود، به پلیس اجازه می دهد کسانی که حتی کیسه پلاستیکی را حمل می کنند را تحت پیگرد قرار دهند. اما جودی واهونگو، وزیر محیط زیست کنیا گفت که فشار در گام نخست متوجه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خواهدبود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان