تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام برگزار شد

پور محمدی در کنگره شهدای جهان اسلام: ما هر روز شاهد پر پر شدن کودکان در فلسطین، سوریه و یمن و شاهد این جنایات هستیم و باید فریادشان را بشنویم و انعکاس بدهیم و منتشر کنیم تا ظالمین بر سر جایشان بنشینند.
سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام  با  محوریت "احمد اخرواه" کوچکترین شهید فلسطینی در جنگ 51 روزه غزه عصر روز دوشنبه 17 اسفندماه 94 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در این کنگره، در سخنانی گفت: خداوند  متعال را شاکریم که توفیق بزرگداشت این کودک شهید فلسطینی (احمد اخرواه) را به ما داد و از احساس مسئولتتان نسبت به خون پاک شهدا سپاسگذاری میکنم.

وی در ادامه افزود: عرض ارادت و تجلیل از مقام شهدا در جهان اسلام به معنای تجلیل از حقیقت انسانیت، مقاومت، دفاع از حقوق ملتها و حق مظلوم است  و ما خوشحالیم که ملت مان  که در همه عرصه ها پیش قدم بوده است ، در راه مقاومت، ایثار، شهادت و مبارزه علیه استکبار نیز پیشتاز  است و هم اکنون در تجلیل از مقام شهدا پیش قدم است .

وزیر دادگستری ادامه داد: خداوند به شهدا ارج نهاده است و مقام شهدا نزد خداوند عند ربهم .. است و ما باید تجلیل از شهدا را دنبال کنیم و تجلیل از مقام شهید وظیفه همه ماست و من از ابتکار عمل نامگذاری این کنگره به نام مظلوم ترین شهید جهان اسلام سپاسگذاری میکنم .

وی در ادامه گفت: ما هر روز شاهد پر پر شدن کودکان در فلسطین، سوریه و  یمن و شاهد این جنایات هستیم  و  باید فریادشان را بشنویم  و انعکاس بدهیم و منتشر کنیم تا ظالمین بر سر جایشان بنشینند.

پور محمدی تصریح کرد: درود بر مردم ایران که نقش انسانی خود را  در 22 بهمن ، انتخابات  و روحیه دفاع از مظلوم ایفا کزدند و همگی اینها  نشان از بزرگی ملت ماست.

وزیر دادگستری در پایان تاکید کرد : ان شالله خداوند ملت ایران را در مسیر شهدا موفق بدارد و پرچم شهدا در دست ما در اهتزاز باشد .

پاکروان: بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کودک کشی صهیونیستها مورد اهتمام کنگره شهدای جهان اسلام است     

دبیر سومین کنگره شهدای جهان اسلام: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کودک کشی های رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و دفاع از حقوق کودکان از اهمیت ویژه ای در این کنگره برخوردار است.

"محمدرضا پاکروان"  دبیر این کنگره نیز در سخنانی تصریح کرد : سومین کنگره  شهدای جهان اسلام  با گرامیداشت یاد شهید احمد اخرواه خردسال ترین شهید جنگ 51 روزه غزه برگزار شده است .

وی ادامه داد :در این کنگره حمایت از کودکان در جهان اسلام و توجه معنوی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کودک کشی های رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و دفاع از حقوق کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
پاکروان تصریح کرد :بدلیل شهادت بیش از 500 کودک در غزه و همچنین شهادت بیش از  دو هزار کودک در سوریه ، یمن و دیگر کشورهای اسلامی ، این کنگره امسال نگاه ویژه ای به این موضوع داشته است .
وی تاکید کرد :  در کنگره امسال همچنین نگاهی علمی به این مقوله ایجاد شده و به همین دلیل هم شخصیتهای ویژه ای هم به آن دعوت شده اند.

در مراسم سومین کنگره شهدای جهان اسلام همچنین از خانواده شهدا و فعالان حوزه فلسطین تقدیر شد و لوح یادبود به آنها اهدا گردید.

سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جهان اسلام و با محوریت شهید احمد اخرواه نماد کودکان شهید جنگ 51 روزه  غزه دیروز دوشنبه 17 اسفندماه 94 در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار شد.  

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان