تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
نظری:

ساماندهی فضاهایی برای دستفروشان/ تمام واگذاری‌ها شفاف شود

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید نسبت به تأمین فضاهایی برای ساماندهی دستفروشان اقدام کند.
رویداد۲۴عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید نسبت به تأمین فضاهایی برای ساماندهی دستفروشان اقدام کند. 

حجت نظری ، با اشاره به ضرورت ساماندهی دستفروشان در سطح شهر تهران گفت: واقعیت این است که باید برای دستفروشان، حتما فضاهای مشخصی در نظر گرفته شود تا این افراد بتوانند در این فضاها کسب و کار کنند و هم مانع کسب مغازه داران نشوند و هم اینکه سد معبر نکنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: مغازه داران برای اعتراض نسبت به ساماندهی دستفروشان حق دارند چرا که مالیات و عوارض شهرداری می پردازند و حق دارند به راحتی کسب و کار کنند. از طرفی دستفروشان نیز حق دارند تا معیشت خود را داشته باشند لذا شهرداری باید به فکر تأمین فضاهایی برای ساماندهی دستفروشان باشد.

وی افزود: البته در سطح شهر تهران فضاهایی وجود دارد که استفاده نمی شود و شهرداری باید به صورت غرفه بندی شده، این فضاها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

نظری در ادامه درخصوص سوء استفاده از واگذاری غرفه ها نیز گفت: معتقدیم جایی که شفافیت وجود نداشته باشد، ممکن است در اجرای آن نواقصی ایجاد شود. البته به دنبال این هستیم، سامانه جامعی برای شهرداری تهران طراحی شود و تمام واگذاری ها به صورت مزایده باشد و دخالت انسانی را به حداقل برسانیم. این شفافیت باعث می شود تا بخش اعظمی از مشکلات حل شود و از رانت فاصله بگیریم.

عضو شورای شهر تهران همچنین درباره نحوه واگذاری و اجاره غرفه های خیابان 30 تیر گفت: در بازدیدی که از این خیابان داشتم رقم واگذاری غرفه ها از دو میلیون تومان به بالا و بسته به شغل متقاضیان متفاوت بود. هنوز مشخص نیست که بر چه اساسی این غرفه ها اجاره داده می شود. حتما این موضوع را در شورای شهر پیگیری خواهیم کرد.
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان