تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نتانیاهو در سازمان ملل:

پنگوئن‌ها هم حامی ما هستند!/ توافق هسته‌ای لغو یا اصلاح شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: کشورهای جهان متوجه توانمندی استثنایی اسرائیل در مبارزه با تروریسم شده‌اند.
رویداد۲۴- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: کشورهای جهان متوجه توانمندی استثنایی اسرائیل در مبارزه با تروریسم شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی به سفرهای خود به کشورهای مختلف شش قاره اشاره کرد و گفت که قصد دارد به قطب هم سفر کند زیرا معتقد است پنگوئن‌ها هم حامی اسرائیل هستند!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: من هنوز به قطب سفر نکرده‌ام اما می‌خواهم یک روز به آنجا هم بروم زیرا شنیده‌ام که پنگوئن‌ها هم حامی پرعلاقه اسرائیل هستند. ممکن است شما بخندید اما پنگوئن‌ها هیچ مشکلی با درک برخی چیزهای سیاه و سفید و درست و غلط ندارند. متاسفانه وقتی درباره تصمیم‌های سازمان ملل در مورد اسرائیل صحبت می‌کنیم، همین درک ساده اغلب وجود ندارد. این درک در دسامبر گذشته که شورای امنیت قطعنامه ضداسرائیلی تصویب کرد، وجود نداشت.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که سوریه با سلاح‌های مختلف جان شهروندان خود را می‌گیرد اما اسرائیل خدمات بهداشتی به هزاران قربانی سوری ارائه می‌دهد. در چنین شرایطی سازمان بهداشت جهانی از چه کسی انتقاد می‌کند؟ اسرائیل.

وی گفت که با توجه به حمایت دائم ترامپ از اسرائیل در این سازمان، تغییر مثبتی شکل گرفته است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمایت‌های رییس‌جمهوری آمریکا و نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

وی بار دیگر ادعاهای خود را درباره تهدیدآمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان تکرار کرد و گفت: ایران نسبت به نابودی اسرائیل متعهد است. نتانیاهو درباره برجام گفت: موضع اسرائیل در قبال توافق هسته‌ای ایران مشخص است؛ این توافق یا باید لغو شود، یا تغییر یابد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میانه صحبت‌های خود به انگلیسی، خطاب به مردم ایران به فارسی گفت: شما دوست ما هستید! (بیشتر بخوانید: تکرار ادعاهای خصمانه نتانیاهو علیه ایران در سازمان ملل)

پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل گزارش داد، نتانیاهو در این سخنرانی گفت: سال گذشته من در اینجا درباره تغییرات عمیق در وضعیت اسرائیل در جهان صحبت کردم و اکنون ببینید از آن زمان در یک سال چه اتفاقاتی افتاده است. صدها رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر خارجه و سایر مقامات به اسرائیل سفر کرده‌اند که این سفرها در موارد بسیاری برای اولین بار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از این سفرها جنبه‌ای تاریخی دارند. در ماه مه دونالد ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا شد که اسرائیل را مقصد اولین سفر خارجی خود قرار داد. در ماه ژوئیه مودی به عنوان اولین نخست‌وزیر هند به اسرائیل سفر کرد.

تکرار ادعاهای خصمانه نتانیاهو علیه ایران در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خصمانه و نخ نمای خود علیه کشورمان در ادعایی عجیب گفت که یرجام راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را فراهم می‌کند.

بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: دو سال پیش نیز من هشدار دادم که چرا توافق هسته‌ای نه تنها جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد بلکه این راه را نیز هموار می‌کند.علتش آن است که محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران تا چند سال آینده برداشته خواهد شد و آن زمان ایران قادر است اورانیوم را در مقیاس صنعتی و برای ساخت یک زرادخانه هسته‌ای غنی‌سازی کند.

نتانیاهو پیشتر اعلام کرده است که برنامه خود را برای خروج از برجام به ترامپ پیشنهاد داده است.

این در حالی است که جوامع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی معتقدند که ایران به برجام پایبند بوده و نباید این توافق لغو شود.

امانوئل ماکرون،رییس جمهور فرانسه نیز در گفت‌وگو با سی ان ان نسبت به لغو برجام هشدار داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه ایران گفت: ما باید سازمان ملل واقعیت را در مورد ایران هم بگوییم. همانطور که امروز رئیس‌جمهور ترامپ با آن قدرت در مورد ایران صحبت کرد. من واقعا با او موافق هستم که توافق هسته‌ای ایران مایه شرمساری است. ایران هر روز وعده می‌دهد کشور من را نابود خواهد کرد. چند روز پیش رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور نیز این جمله را تکرار کرد.

وی در ادعایی مضحک افزود: ایران در حال کشورگشایی در خاورمیانه است و صنعت موشکی بالستیک خود را توسعه می‌دهد برای اینکه قصد دارد دنیا را با خطر روبه‌رو کند. دو سال پیش من توضیح دادم که چرا توافق هسته‌ای با ایران نه فقط جلوی دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را نمی‌گیرد بلکه این راه را هموار می‌کند چراکه ممنوعیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران دارای تبصره‌های خاصی است یعنی مثلا در چند سال آینده این محدودیت‌ها به طور خودکار برداشته خواهند شد.

وی مدعی شد: وقتی به آن زمان برسیم ایران دوباره می‌تواند در مقیاس صنعتی اورانیوم را غنی کند و این کشور در آستانه ایجاد یک زرادخانه عظیم هسته‌ای قرار خواهد داشت.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
شغال ها و گرگ های بی صفت هم طرفدار اسراییل هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان