تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
گزارش رویداد۲۴ از پشت پرده برخی حمایت‌ها از تخلفات یک موسسه مالی؛

مورد عجیب موسسه اعتباری نور

م.ن ر. که از سهام‌داران عمده موسسه اعتباری نور به شمار می‌رود و بسیاری از نزدیکان و بستگانش در این موسسه از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی بودند، برادر یکی از نمایندگان فعلی مجلس است. همچنین شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی دیگر از نمایند‌ه‌های استان‌های مرکزی کشور مانند کرمان و یزد نیز از حامیان پشت پرده این موسسه با تخلفات گسترده‌اش هستند.
رویداد۲۴- موسسه اعتباری نور با وجود دومین احضار از سوی کمیته انتظامی بانک مرکزی و دستور برای ارائه جزئیات 74 پرونده مشکوک، همچنان از این کار خودداری می‌کند و جالب آنجاست هیچ برخوردی از سوی نهادهای نظارتی و بانک مرکزی با این موسسه صورت نگرفته که این مسئله شبهه برخی حمایت‌ها و دست‌های پشت‌پرده در مسکوت گذاشتن تخلفات گسترده موسسه اعتباری نور را به وجود آورده است.

به گزارش رویداد۲۴ تخلفات گسترده در موسسه اعتباری نور که چندی پیش ابعاد مختلفی از آن در رویداد۲۴ منتشر شده بود، همچنان از سوی دستگاه‌های نظارتی مسکوت گذاشته شده است و اگر چه انتشار این گزار‌ش‌ها موجب شد تا کمیته انتظامی بانک مرکزی اقدام به احضار هیأت مدیره این موسسه کند، اما هنوز اقدامی عملی برای پیگیری این تخلفات انجام نشده است.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴ مشخص شد پس از آنکه ماه گذشته هیأت مدیره موسسه اعتباری نور به کمیته انتظامی بانک مرکزی احضار شدند تا توضیحاتی ارائه دهند، برای بار دوم نیز هیأت مدیره این موسسه در کمیته انتظامی بانک مرکزی حضور یافته است تا در مورد تخلفات گسترده این موسسه اعتباری شفاف‌سازی کند. 

یکی از موارد مبهم در تخلفات گسترده موسسه اعتباری نور، 74 پرونده مشکوک این موسسه بود که مدیرعامل سابق نور هم پیگیر شفاف‌سازی در مورد آن بود و در نهایت به دلیل پیگیری‌هایش توسط هیأت مدیره برکنار شد.

روشن شدن وضعیت 74 پرونده مشکوک از جمله موضوعاتی بود که در دومین احضار هیأت مدیره موسسه نور به کمیته انتظامی بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته است. 

در  این جلسه کمیته انتظامی بانک مرکزی، موسسه اعتباری نور را مکلف کرده بود تا ظرف مدت چند روز جزئیات کامل این 74 پرونده را در اختیار بانک مرکزی قرار دهد؛ این در حالی است که تا این لحظه با وجود گذشت دو هفته از آن جلسه، موسسه نور از این دستور تمکین نکرده و هیچ جزئیاتی از آن پرونده‌های مشکوک به بانک مرکزی ارائه نداده است.

اما نکته حائز اهمیت آن است که با وجود سرپیچی موسسه اعتباری نور از ارائه جزئیات پرونده‌های مشکوک به کمیته انتظامی بانک مرکزی، هنوز هیچ حکم و برخوردی علیه این بی‌قانونی و تخلف برای موسسه نور صادر نشده است و این مسئله شبهات زیادی را در افکار عمومی به وجود آورده است.

برای روشن شدن ابعاد این مسئله کافی است نگاهی داشته باشیم به روند تخلفات موسسه نور و برخوردهای بانک مرکزی در مقایسه با موارد مشابهی که حجم تخلفات و بدهی‌ها به مراتب کمتر از مورد اخیر بوده است. 

63 هزار میلیارد اضافه برداشت موسسه نور از بانک مرکزی، و 74 پرونده اعتباری مشکوک موسسات ریحانه گستر، مشیز و کارسازان آینده از جمله تخلفات عمده‌ای بود که در گزارش‌های قبلی رویداد۲۴ به آنها اشاره شده بود؛ این مسئله در کنار تخلفات دیگری بود که جزئیات آن‌ها نیز پیشتر منتشر شده بود.

انتصاب 30 مشاور از موسسه که برخی از آنها ارتباط فامیلی با اعضای هیات مدیره داشتند از جمله فرزند یکی از اعضای هیات مدیره با حقوق‌های نجومی یکی از این موارد بود.

همچنین پیگیری‌های رویداد۲۴ روشن کرده بود که بخش مهمی از هزینه‌ها مانند تبلیغات و تجهیزات با دستور اعضاء هیأت مدیره یا معاونین و بدون برگزاری کمیسیون معاملات انجام شده است. در واقع در قراردادهای تامین تجهیزات و سامانه‌های حوزه فناوری اطلاعات، مسیر واگذاری، اجرا و نظارت از هم منفک نبوده است.

به عنوان مثال در بخش سامانه‌های مدار بسته و نظارتی شرکت‌های وابسته به مدیران (شرکت د. ک. ف) عهده‌دار نظارت و اجرای پروژه‌ها بودند. نکته قابل تأمل‌ آنجا بود که شرکت د. ک. ف نیز متعلق به وابستگان  م ن. ر. یکی از سهامداران عمده موسسه اعتباری نور است.

اما فارغ از این تخلفات، همان 74 پرونده مشکوک می‌تواند حجم عظیمی از تخلفات را در برگیرد که دستگاه‌های نظارتی را مجاب کند هر چه زودتر برای برخورد با آن وارد عمل شوند. 

هر چند موسسه اعتباری نور چه در دوره مدیر عاملی خواجه‌حسنی و چه در دوره قبل و چه در روزهای پس از احضار به کمیته انتظامی بانک مرکزی از ارائه جزئیات این پرونده‌ها سر باز زده است.

پیش از مطرح کردن برخی اطلاعات از تخلفات این موسسه برای آنکه برخی نام‌ها شفاف باشد لازم به ذکر است که موسسه اعتباری نور از تجمیع تعاونی های اعتباری کارسازان آینده و پیشگامان کویر یزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر و مشیز یزد شکل گرفته است.

اگر چه اطلاعات دقیق این 74 پرونده در فراموشخانه موسسه اعتباری نور،‌ دور از دسترس دستگاه‌های نظارتی قرار دارد، اما پیگیری‌های رویداد 24 حکایت از آن دارد که گویا 2 پرونده مربوط به ریحانه گستر حدود 3500 میلیارد تومان و 72 پرونده مربوط به موسسه کارسازان است.

از سوی دیگر گویا تعداد 30 پرونده موسسه کارسازان مربوط به تسهیلاتی با نرخ زیر 10 درصد می‌شود که مجدداً همان پول با نرخ بالای 20 درصد در موسسه سپرده‌گذاری شده بود در واقع اصلاً تسهیلاتی اعطا نشده بود. همچنین وامی با نرخ 10 درصد به یک نفر اعطا شده بود که همان وام در موسسه با نرخ 20 درصد سپرده‌گذاری شد. علاوه بر آن 3500 میلیارد تومان نیز با نرخ 2 درصد اعطا شده که ابتدا در بانک ملی سپس در بانک ملت با نرخ 20 درصد سپرده‌گذاری شده بود.

هر چند رویداد۲۴ از پاسخ‌ها و مستندات موسسه اعتباری نور در مورد شفاف‌سازی این 74 پرونده و ارائه جزئیات کامل آن‌ها برای تنویر افکار عمومی استقبال می‌کند اما تا این لحظه موسسه نور حتی از ارائه جزئیات آن به کمیته انتظامی بانک مرکزی هم خودداری کرده است.
 
با این حال نکته قابل تأمل آنجاست که با وجود آنکه بیش از دو هفته از دومین احضار هیأت مدیره موسسه اعتباری نور به کمیته انتظامی بانک مرکزی و دستور برای ارائه جزئیات 74پرونده مشکوک ظرف چند روز می‌گذرد، این موسسه همچون گذشته از ارائه مستندات این پرونده‌ها سرباز زده است؛ و نکته عجیب‌تر آنکه هیچ برخوردی از سوی بانک مرکزی با این موسسه صورت نگرفته است.

گفتنی است  به طور معمول اگر بدهی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به بانک مرکزی مبلغ بالایی باشد بعد از مدتی سامانه‌ ساتنا و پایا برای آن‌ها مسدود می‌شود و در مواردی حتی اتصال آن‌ها به شبکه شتاب نیز قطع خواهد شد؛ این اتفاق برای بانک‌های سرمایه و گردشگری نیز رخ داد؛ با وجود آنکه بدهی آن‌ها حدود 20 هزار میلیارد ریال بود، سامانه ساتنا برای آن‌ها قطع شد این در حالی است که موسسه نور با وجود آنکه هنوز موسسه است و بانک نیست و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد، با هیچ برخورد و اقدام تنبیهی مواجه نشده است.

چنین وضعیتی هر چه بیشتر به ابهامات در پرونده تخلفات گسترده موسسه اعتباری نور دامن می‌زند و این شبهه را به وجود می‌آورد که امکان دارد دست‌های پشت پرده‌ای از این موسسه حمایت می‌کند تا با وجود تخلفات گسترده، همچنان از برخوردها مصون بماند.

گفتنی است م.ن ر. که از سهام‌داران عمده موسسه اعتباری نور به شمار می‌رود و بسیاری از نزدیکان و بستگانش در این موسسه از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی بودند، برادر یکی از نمایندگان فعلی مجلس است. همچنین شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی دیگر از نمایند‌ه‌های استان‌های مرکزی کشور مانند کرمان و یزد نیز از حامیان پشت پرده این موسسه با تخلفات گسترده‌اش هستند.

همچنین بر اساس پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴ مشخص شد که این موسسه که بیش از یک ماه بدون مدیرعامل فعالیت می‌کند، به تازگی مرتضی خامی رئیس هیأت مدیره سابق بانک شهر را به عنوان مدیرعامل جدید به بانک مرکزی معرفی کرده است.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
3
6
قابل توجه رویداد 24.هر کس سود سهام عدالتش رو میخواد میتونه از موسسه نور دریافت کنه.موسسه نور بعد از برداشت شدیدش از بانک مرکزی هم پایا و هم ساتناش قطع شد و پس از یک هفته و با پرداخت بدهی خود به بانک مرکزی مجددا ساتنا و پایاش وصل شد در ضمن در حال حاضر تمام هییت مدیره موسسه نور انتخابی بانک مرکزی هستند
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
2
5
طرف آفتابه میدزده همه جا اسمش رو می زنن فرمانده پلیس گفتگو می کنه رییس قوه قضائیه از رسیدگی سریع به پرونده میگه هزارتا خبرگزاری گزارش کار می کنن ولی دزدی و اختلاس و فساد به این کلانی انجام میشه نه تنها کسی رسیدگی نمی کنه که اسامی رو هم با حروف ا ب ت ... می زنین
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
خفه شو لطفا
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
2
3
کاش اسم این نماینده‌های مجلس رو هم بگید که مردم بدونند چه کسانی به اسم وکیل ملت، دارند با غارتگران ملت همراهی می‌کنند
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
1
1
کاش اسم این نماینده‌های مجلس رو هم بگید که مردم بدونند چه کسانی به اسم وکیل ملت، دارند با غارتگران ملت همراهی می‌کنند
جواب علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
1
1
جواب علی:
چه جالب به نکته ای اشاره کردی که اصلا در گزارش نیست. معلوم میشه جیره خوار موسسه ای. در ضمن اعلام شد که سود عدالت رو از نور نمی تونین بگیرین شماره شبا موسسه نور معتبر نیست. بدهی بانک مرکزی که هنوز پابرجاست نکنه موسسه ۶۳ هزار میلیارد پول چاپ کرده؟
جواب به جواب علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
اتفاقا به نکته ای اشاره کردم که شما نمیدونستی شما یه سرچ اینترنتی بکن متوجه میشی که شبای نور داستانش در پرداخت سود سهام عدالت چی شد. در ضمن اینم بگم که قطع شدن پایا و ساتنا سیستمیه به محض افزایش بدهی قطع میشه و اینطور نیست که دستوری باشه همونطور که چند ماه پیش ساتنا و پایای نور قطع و پس از پرداخت بدهی وصل شد حالا شما هر جور دوست دارین فکر کنید.همونطور که اینده ساتناش قطعه یا گردشگری یا گاهی اوقات قوامین اینا همه سیستمیه.بدهی رو بدی وصل میشی حالا پول میخوای چاپ کنی دزدی کنی دکل نفتی قایم کنی یا هر کاری .بدهی رو بدی وصل میشی.بدهی بعد از عزل مدیر عامل پرداخت شده.به عنوان یه مطلع اینو دارم میگم
محمدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
1
این حروف اختصاری چیه دیگه، همه میشناسند که برادرش هم نماینده مجلسه
والا اینا که نباید سانسور بشه مردم به این نماینده ها رای دادند باید بدونن که هر کدوم چه کاره هستندو کجا دارند چه فعالیت هایی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
1
حالا یک مقام بالا حکومتی پشتش است رویداد24تو ازکجا میسوزی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
2
4
زنده باد نور که مقتدر و پرقدرت داره کار می کنه و گوشش بدهکار این چرندیات نیست.
یک سپرده گذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
2
2
برای من خیلی جالبه، تقریبا بیشتر گزارش های شما رو خوندم و موارد مهمی مطرح شده، کامنت ها رو هم میخونم به نظر میاد که مسئولین موسسه نور خودشون میان اینجا کامنت میذارن و میگن زنده باد موسسه نور. خب من یک سوال ازشون دارم این همه وقت که رویداد داره این تخلفات رو میگه خب اگه دروغه بیاین جوابیه بدین
الان من دیدم توی همین گزارش هم نوشتن که منتظرن که موسسه نور بیاد شفاف سازی کنه این 70 تا پرونده چیه؟ چرا هیچی در موردش نمیگید؟ واقعا چرا شفاف سازی نمی کنید؟ اون که حساب پاکه از محاسبه چه باکه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
بیان از چی توضیح بدن؟ هرکس میتونه هر اتهامی واسه خودش شایعه کنه. مسئولین نور بیکار نیستن به این چیزا جواب بدن که. بخدا یکی از دوستانم پرسنل بانک نور هستش بخدا میگه انقدر این مجموعه انسانیه که حرف نداره. حتی آبدارچیاش امنیت شغلیشون از کارمند رسمی جاهای دیگه بیشتره. دلشون واسه همه پرسنلشون میسوزه. سالیانه مبالغ کلانی خرج کمبودهای همین مملکت میکنن. برید یقه اون موسساتیو بگیرید که درامدشونو صرف رونق اقتصادی کشورای دیگه میکنن. پس زنده باد نور.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
6
سلام
تمام اینترنت را بررسی کنید در موردموسسه نور، فقط رویداد و بولتن نیوز مطلب می نویسند.خسته نشده اید.
اگر راست می گویید راجع به ثامن بنویسید که چند ماه است پول مردم را بلوکه کرده است ولی چون به بالا وصل است راجع به آن مطلب نمی نویسید.اگر راست می گویید در مورد قوامین، پارسیان و... بنویسید.
کارمند بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
3
1
پاسخ به جواب جواب:
اولا قطع ساتنا و پایا با توجه به میزان بدهی سیستمی نیست ممکن است ساتنای یک موسسه با بدهی ۵ هزارمیلیاردی به دلیل طولانی بودن زمان تسویه یا تخلفات دیگر قطع شود پس لطفا با حرفهای کذب ذهن مردم را به اشتباه نیندازید. دوم بدهی موسسه نور هم اکنون نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد ریال است و هنوز تسویه نشده است. پس با دروغ دوم ذهن مردم را به اشتباه نیندازید. سوم پس از عزل مدیرعامل تنها ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف موسسه به بانک مرکزی پرداخت شده است. چهارم برادر آقای نبی رضایی نماینده مجلس است. پنجم اطلاعات این ۷۲ پرونده بیش از شش ماه هست که از سوی بانک مرکزی از موسسه درخواست شده و موسسه پاسخگویی نداشته است.
بازهم بگم از تخلفات موسسه و دروغ پراکنی هاتون؟
مردم عزیز کاسپین دیگری در راه است
محمدرضا حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
3
1
جواب به علی.
علی جان، داداش شما که به موسسه نور وصلی، بهشون بگو جواب تخلفات خودتون رو بدید، حالا ثامن و اینا پیشکش، یعنی چون ثامن دزدی کرده شما هم حق داری دزدی کنی؟ اتفاقا خوبه که این گزارش‌ها الان منتشر بشه که دوباره یک ثامن جدید یا کاسپین تازه راه نیفته، به جای دفاع از حق مردم چرا داری از موسسه نور حمایت می کنی؟ البته خب لابد پول خوبی بهت میرسه. ولی داداش این پولا خوردن نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
5
موسسه مجازه اون هم از سال 94 تا حالا
و تمام کارهای ادغامش انجام شده
خدا را شکر تا حالا هیچ مشکلی نبوده به کوری چشم دشمنان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
2
دروغ میگی کارمند بانک مرکزی نیستی . دروغگوی رذل کثافت
رییس بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
2
در جواب خدمت کارمند بانک مرکزی عرض کنم که از نظر رییس بانک مرکزی مشکلی وجود ندارد حال این کارمند چی میگه خدا داند.حتما کارمند اگاه تر از رییس بانک هستند.همونطور که گفتن پایا و ساتنای هر بانک و موسسه نشون دهنده وضعیت اون بانک یا موسسه است.هر کی جفتشو وصل داره که چه بهتر.
جواب به محمدرضا حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
2
سلام
1-دوست عزیز من به نور وصل نیستم و یک ناظر بیرونی هستم.
2- نگفتم ثامن دزدی کرده پس بقیه مجازند دزدی بکنند .گفتم اگر رویداد و بولتن نیوز صادق هستند اضافه بر نور در مورد بقیه (ثامن، مهر اقتصاد،قوامین،پارسیان،آینده و...)هم مطلب بنویسند.
3- و سوال کردم در کل اینترنت فقط رویداد و بولتن نیوز راجع به نور می نویسند چرا؟ شاید دنبال منافع دیگری هستند؟
کارمند بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
1
2
در جواب ناشناس: اطلاعات دقیق از موسسه نور دادم آتیش گرفتی؟ می خوای به جز رئیس هیات مدیره سابق بانک شهر بگم چه گزینه های دیگری رو برای مدیرعاملی پیشنهاد دادین(دو نفر دیگر)؟ می خوای بگم دیگه چه افرادی رو قبل از مجمع برای عضویت در هیات مدیره انتخاب کردید(ح ف)؟
در جواب رئیس بانک مرکزی: البته ایشان فرمودند تخلفاتی شده ... لطفا خبر را هرطور دوست دارید تفسیر نکنید.
در توضیح برای همه: موسسه نور دو جلسه به کمیته انتظامی احضار شده و قرار بر ارائه اسناد ۷۲ پرونده اعتباری بوده که تا امروز هم نیاوردند.
در ضمن هم اکنون موسسه نور بیشترین بدهی به بانک مرکزی را دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
1
1
سخنگوی اقتصادی مجلس موسسه نورراچندوقت پیش تحسین کردوگفت موسسه نورجزدوازدهم ازنظرمنابع مالی بین بانکها وموسسات مجازاست پس بگید سیف و سنخگوی اقتصادی مجلس همه دروغ میگند. جواب کارمند جازده بانک مرکزی اماررا دراوردیم دادیم پلیس فتا
رییس بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
1
نشان دهنده بدهی هر موسسه قطع بودن ساتنا و پایاشه .لطفا در مورد چیزی که نمیدونید نظر ندین.اما اگر در مورد بدهی های بانکها میخواین حرف بزنید یک سر به کدال بزنید ببینید چندتا بانک نمادشون بازه و تراز ها فوق افتضاحشونو ببینید .یک سوال از سهامداران بانک صادرات بپرسید متوجه میشید بدهی یعنی چی.بنده هم نمیگم موسسه نور فوق سود ساز بوده و در امریکا سرمایه گذاری کرده بوده همه تو ایران سرمایه گزاری کردن و همه ترازهاشون افتضاححه الان بالای 90 درصد نماد های بانکی تعطیلن ان هم نه یک هفته یا دو هفته از سال هم رد کردن .یعنی خودشونم روشون نمیشه اوضاعشونو بگن از رویداد 24 خواهش میکنم یک شرح حال در رابطه با سود سازی بانک صادرات بنویسن و حال سهامدارانی که 80 درصد داراییشونو باختن و همچنان دسترسی به دارایشون ندارن بنویسن و بگن که اگر همون 20 درصد هم منفی شد پول رو از کجا خواهند اورد.که البته این امار تا پارسال بوده و الان سهامدارن یک چیزیم باید بدن.این فرای ورشکستگیه.لطفا رویداد 24 یک شرح هم در رابطه با نماد های باز بانکی در بورس بنویسه تا اطلاعات مردم و خودشو افزایش بده
یک آدم بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
1
0
در جواب رئیس بانک مرکزی
آقا من نه رئیسم نه پول دارم نه هیچی، یه خواننده مطالب شما هستم ولی خداوکیلی رئیس بانک مرکزی اینقدر بیکاره که اومده گزارش رویداد درباره موسسه نور رو خونده ، تمام کامنتها رو هم خونده و حالا در دفاع از موسسه نور کامنت‌ هم گذاشته؟ بابا خجالت بکشید.
حالا من که میخونم چون کلا بیکارم رئیس و مدیر هم نیستم میشینم اینا رو میخونم ولی خدایی رئیس؟ ریئس بانک مرکزی؟
یه نفر توی کامنتها یه حرف خوب زده بوده : به نظرتون اگه این 72 پرونده با این همه تخلف دروغه چرا موسسه نور هیچی در موردش نمیگه؟ خب اگه ریگی به کفشش نیس چرا تا حالا گزارشش رو شفاف ارائه نکرده؟

آقا ولی بازم خطاب به آدمهای اجیرشده ی موسسه نور بگم این سوتی تون دیگه خیلی تابلو بود: آخه رییییسسس بانک مرکزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظارت بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
1
اولا بزرگترین بدهکار به بانک مرکزی بانک اینده است دوما بهی موسسه نور یک فقره به شماره۱۳/۵۸ درست بعد تغییر مدیرعامل که ۶۰ درصد از شش هزار میلیارد پرداخت شد و ۲۵ درصد هم طی یک فقره به شماره ۱۳/ ۹۹ در تاریخ ۲۰ شهریور پرداخت شد ومقرر گردید ۱۵ درصد باقی مانده تا اخر ابان تصفیه گردد...
کارمند بانک مرکزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
1
0
در جواب ناشناس: وای ترسیدم و لرزیدم.
در جواب رئیس بانک مرکزی و نظارت بانک مرکزی: بدهی موسسه نور تسویه نشده فقط بعد از برگزاری مجمع از ۶۳ هزار میلیارد ریال بدهی ۵ هزار میلیارد تسویه شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
برداشت از حساب انتقال خودکار سپرده از موسسه نور پیامک شده یعنی چه؟
ترامپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
3
زنده باد نور
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
2
هرمشکلی باشه بانک مرکزی خودش حل میکنه شما کاسه داغتر اش نشو
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
2
درجواب کارمنددروغین بانک مرکزی باید گفت ایقدبگم بگم نکنین خیلیا از این بگم بگم ها داشتن هیچ نشدن.امار اشتباه و غلط به مردم ندین.مدیرعامل موسسه اقای نظری شدن.نه اونایی که شمامیگی
منوچهر
|
Netherlands
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
1
6
کارشناسان عزیز ( مایه ضرب المثلی داریم که جا داره همینجا مصداق بعضیهاتون باشه:::: وقتی قادر به جدا کردن ینجه 2 جهارپا نیستی لطفا نظرات کارشناسیته بذار باشه واسه خودت)البته دور از حضور برخی از عزیزان
1- اولا این جریان های شایعات از طرف گروهکهای ضد انقلاب با سرمایه گذاریها و اهداف سیاسی انجام می گیرد
2- با اظهارنظرهای شخصی برگرفته از تراوشات ذهنی خودتان :::::
آیا میدانید خواسته یا ناخواسته به چند هزار نفر که دارن از طریق این موسسات و بانکها برای خانواده هاشون روزی می برند مشمول الزمه و باعث می شوید؟
آیا میدانید چه انسان خدادوست و خیری سکان این موسسه را در دست دارد؟
آیا میدانید به دشمنان وطن در جهت نیل به اهدافشان کمک رسانی میکنید؟
آیا میدانید این موسسه چگونه حامی وطن و ناموس خویش است؟؟؟
و هزاران آیاهای دیگر ........... فقط اینو میتونم بگم که واقعا متاسفم .....اگر دین ندارید حداقل شرف داشته باشید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
5
باسلام . آخه رویداد خداشناس چرا ازثامن ودیگر بانکها نمیگی فقط میگی نور نور نور خب این خیلی واضح که حامی خواجه کنار گذاشته هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
سلام خوب یک نفرکه جیره خوارنباشد دررابطه باخرید املاک کارسازان آینده که همان موسسه نور هست برن تحقیقات کنند ببینن چند میلیاردخریدن وچندمیلیارد به پایه موسسه حساب کردن کسی اینهارا هنوز نگفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
سلام خوب یک نفرکه جیره خوارنباشد دررابطه باخرید املاک کارسازان آینده که همان موسسه نور هست برن تحقیقات کنند ببینن چند میلیاردخریدن وچندمیلیارد به پایه موسسه حساب کردن کسی اینهارا هنوز نگفته
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
1
2
من کارمند شعبه شهرستانم .و میگم لعنت به سایتهای خارج نشین و درود بر م .ن .ر و درود بر نور م.ن.ر نمیخا ریا باشه و از بابت اینکه اسمشه برای خراب شدن به اختصار مینویسین ناراضی نیست واقعا دمش گرم ادم مردیه کاش همه مسئولین مثل این ادم بودن نه مثل اون کرمونیهایی که خداوند سخاوتشونه گرفته بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
اقای میلانلویی یکی از رئیس های موسسه نور با همکاری برادرانش نسبت به خرید میلیاردی زمین در شهرستان اسفراین و مشهد و شهرهای دیگر کردند .من اطلاع دقیق از خانواده ایشون دارم که قبل از این سرمایه ای نداشتند .این همه خرید میلیاردی حتما پشتش کلاهبرداری عظیمی هست.قول میدم به زودی گندش در میاد ولی حیف که همیشه دیر اتفاق میفته که همشون به خارج از کشور متواری میشوند
sasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
4
موسسه نور از سال 1392سهام هاش رو فرخته و سودی و... هم نمیده و نمادش رو بسته و از هر کسی بین 1000000تومان الی چند صد میلیون پول گرفته و هیچ کسی از مسیولین هم جرات پیگیری ندارد.
علی رنجبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
موسسه نور که از سال 1392سهام هاش رو فرخته ، سودی نمیده ؛ کسی هست که پیگیری کند؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
فعلا که اعضای هیئت مدیره موسسه نور زندان هستند پس یعنی موسسه نور تخلف کرده الان که سال ۱۴۰۱هست خیلی مسائل روشن شد
M.m.m.m 1984
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
0
0
با سلام
خواستم اطلاع رسانی بکنم که بدهکاری های موسسه نور به بانک مرکزی در حال پرداخت می باشد و به زودی اخبار خوبی از موسسه نور منتشر خواهد شد
اینو برای اون آدمهای که اومدن در موسسه و نتونستن چیزی بکنن و ببرن و الان دارن حاشیه درست میکنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
0
0
سلام وقتتون بخیر دررابطه باکارمندان شرکتی موسسه نور وضعیت چی میشه اخراج میشن اونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان