تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

بارندگی در کاناتاکا 10 قربانی گرفت

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در بنگلور مرکز ایالت کارناتاکا باعث وارد شدن خسارت سنگین به زیرساخت های شهری و جان باختن 10 نفر در این شهر جنوبی هند شد.

رویداد۲۴-بارندگی شدید و جاری شدن سیل در بنگلور مرکز ایالت کارناتاکا باعث وارد شدن خسارت سنگین به زیرساخت های شهری و جان باختن 10 نفر در این شهر جنوبی هند شد. یک مقام ارشد پلیس بنگلور روز دوشنبه اظهار کرد چهار نفر از جان باختگان به دلیل کشیده شدن به درون سیستم فاضلاب شهری جان باختند.

سازمان هواشناسی هند اعلام کرد در دو روز گذشته یک هزار و 615 میلیمتر باران در بنگلور ثبت شد که این میزان در یک قرن گذشته بی سابقه بوده است .
یک مقام ارشد سازمان هواشناسی هند اعلام کرد افزایش بارندگی در بنگلور در دو ماه گذشته نشان می دهد که شرایط آب و هوایی در این شهر تغییرکرده است.
وی ترکیب فصل بارانی و فشار پائین هوا نشات گرفته از دریای عرب را دلیل افزایش بارندگی در مناطق داخلی ایالت کارناتاکا و بنگلور ذکر کرد.
سازمان هوا شناسی هند همچنین نسبت به بارندگی های شدید در شهر بمبئی در سه روز آینده هشدار صادر کرد.
بارندگی شدید روز گذشته در بمبئی پایتخت اقتصادی هند زندگی مردم این شهر را تحت تاثیر قرار داد.
در دهه های اخیر بارندگی و جاری شدن سیل در شهرهای حیدرآباد، احمدآباد، سرینگر، چنای، کلکته، جمشیدپور، گواهاتی و بنگلور افزایش یافته است.
براساس گزارش های منتشر شده، براثر وقوع سیل و توفان از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون بیش از 900 نفر در هند جان خود را از دست داده اند.
بارندگی و جاری شدن سیل در فصل باران های موسمی همه ساله خسارت زیادی به مردم و زمین های کشاورزی مناطق شمال و شمال شرق هند وارد می کند. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان