تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

اگر حوزه از دیدگاه امام فاصله بگیرد، از انقلاب دور شده است/ علما نباید دین را در امور دنیوی خلاصه کنند

یک استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر حوزه از دیدگاه امام فاصله بگیرد، از انقلاب دور شده است.

رویداد۲۴-یک استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر حوزه از دیدگاه امام فاصله بگیرد، از انقلاب دور شده است.آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره شخصیت سید مصطفی خمینی گفت: من توجه حوزه‌های علمیه را به شخصیت امام و حاج آقا مصطفی جلب می‌کنم. نکته مهم جامعیت شخصیت ایشان است که خود دارای پیامی برای حوزه های علمیه دارد. شخصیتی که کنار امام رشد کرده باید در فلسفه و فقه به جامعیت رسیده باشد، نکته‌ای که امروز حوزه‌های علمیه از آن فاصله گرفته‌اند.

وی افزود: فقاهت حاج آقا مصطفی در حد بالایی بود، دوستی تعریف می‌کرد که روزی در نجف نزد عالمی گفتم اگر امام نبودند ما چه کنیم، گفت حاج آقا مصطفی که هستند از ایشان پیروی کنید. بین امام و حاج آقا مصطفی نگاه مشترکی وجود داشت او دین را در عبادت خلاصه نمی‌کرد، دین را در امور اخروی نمی‌دانست ایشان دین را در  ابعاد زندگی می‌دانستند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه علما نباید دین را در امور دنیوی خلاصه کنند، گفت: دین باید در همه ابعاد زندگی باشد. حاج آقا مصطفی به نکته‌ای اشاره کردند که کمتر به آن پرداخته شده و آن خاتمیت اسلام است. حاج آقا مصطفی در مباحث اصولی دیدگاه خوبی داشتند و بهترین شخصی که تبیین‌کننده دیدگاه امام بود، ایشان هستند.

وی ادامه داد: مرحوم حاج آقا مصطفی در تبیین مبانی اصولی امام و همچنین تحریرهای ایشان حق مطلب را ادا کرده است. باید کارگروه‌هایی تشکیل شود که هشدارهای حاج آقا مصطفی درس داده شود. اگر حوزه از دیدگاه امام فاصله بگیرد، از انقلاب دور شده است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روح ولایت در این پدر و پسر حلول کرده است، گفت: فسید مصطفی خمینی معتقد بودند تفسیر قرآن نیازمند قوه قدسیه است و نباید تنها به مبانی اجتهادی اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه باید حق امام در حوزه‌های علمیه ادا شود، اظهار داشت: باید در حوزه به فقه امام برگردیم و انتظار داریم بیت امام و نوادگان ایشان به ویژه سید حسن خمینی فقه امام خمینی را احیاء کنند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان