تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶
پروانه سلحشوری در غرفه رویداد۲۴:

شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها ورود کرده است

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان معتقد است اکنون زود است که بخواهیم روحانی را مورد نقد قرار دهیم؛ درست است که نتوانستیم وزیر زن داشته باشیم اما در به‌کارگیری مدیران و معاونین خوب عمل کرده‌ایم.
رویداد۲۴-پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان معتقد است اکنون زود است که بخواهیم روحانی را مورد نقد قرار دهیم؛ درست است که نتوانستیم وزیر زن داشته باشیم اما در به‌کارگیری مدیران و معاونین خوب عمل کرده‌ایم.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به انتقادات علیه روحانی در خصوص عدم پایبندی به وعده‌هایش گفت: اکنون بسیار زود است که بخواهیم بگوییم روحانی به وعده‌هایش عمل نکرده است.

سلحشوری با اشاره به انتقادت به انتصابات حسن روحانی گفت: اکثریت وزرای روحانی با رأی بالای 200 به وزارتخانه‌های خود راه پیدا کردند. اگر انتقادی به رئیس‌جمهور وارد است همان انتقاد هم به مجلس وارد است زیرا همین مجلس به وزرا رأی اعتماد داده است. من روحانی را به خاطر انتخاب‌ها و انتصاباتش تقدیر می‌کنم. در به‌کارگیری زنان هم ایشان عملکرد خوبی داشته‌اند. حتی امروز آقای زنگنه حکم قائم‌مقامی خانم شاه‌دایی را صادر کردند، در وزارت راه و شهرسازی هم تا جایی که اطلاع دارم استفاده‌های خوبی از زنان در پست‌های مدیریتی شده است؛ یا مثلاً همه می‌گفتند وزیر بهداشت یک فرد ضد زن است اما اکنون ببینید چگونه زنان را در وزارتخانه به کار گرفته است.

عضو فراکسیون زنان ادامه داد: اگر نتوانستیم وزیر زن داشته باشیم اما خدا را شکر بسیاری از معاونین و مدیران از زنان انتخاب شده‌اند، و امیدواریم این اتفاقات در سایر حوزه‌ها نیز رخ دهد. خوشبختانه شروع خوبی در به‌کارگیری زنان داشته‌ایم. سهم 4 درصدی زنان در سیاست ایران مگر چقدر می‌تواند افزایش پیدا کند؟ متأسفانه یک مقاومت در مقابل مدیریت زنان وجود دارد که معتقدم بیش از آن‌که این بحث سیاسی باشد اجتماعی و فرهنگی است.

پروانه سلحشوری با بیان اینکه مردان ما تاب و تحمل این را ندارند که زنان مدیر آن‌ها باشند، خاطرنشان کرد: این آمادگی باید در جامعه ما ایجاد شود تا بتوانیم شاهد حضور بیشتر زنان در سطح جامعه باشیم.

سلحشوری با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: بحث حضور زنان نیست؛ بحث حضور خانواده‌ها است. خانواده‌ها باید بتوانند در کنار هم در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و اوقات فراغت خود را به‌خوبی بگذرانند. زمانی که خانواده‌ها به پارک یا مثلاً سینما می‌روند مگر می‌پرسند چرا؟ خب همین خانواده هم می‌تواند در کنار پارک و سینما به ورزشگاه هم برود. من واقعاً دلم می‌سوزد که من به‌عنوان نماینده وقتم را برای بدیهی‌ترین امور ممکن صرف کنم. در کشورهای دیگر بر روی چه اموری متمرکز شده و کار می‌‎کنند، آن‌وقت نمایندگان ما باید وقتشان را برای چه اموری بگذارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث حضور زنان در ورزشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. این شورا به دلیل شورا بودنش می‌تواند این موضوع را در دست بررسی قرار دهد اما بعید می‌دانم بتوانند قانون‌گذاری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون قضایی پیگیر لایحه حقوق کودکان است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون با دقت و جزئیات زیادی در حال بررسی این موضوع هستند و کار به‌خوبی در حال انجام است.

نماینده مردم تهران با اشاره به افزایش سن ازدواج کودکان، گفت: انشاالله تا اواخر این ماه و یا اوایل ماه آینده، جلسات نهایی این بحث را برگزار کنیم و بعدازآن به صحن علنی ببریم. رایزنی‌هایمان هم با مراجع بسیار خوب بوده است، مراجع همراه ما هستند. بعضاً مخالفت‌هایی هم می‌شود که طبیعی است. اکنون مصاحبه‌های بسیاری علیه من شده که گفتند من اعلام کردم سن ازدواج باید 18 سال شود و غیره. ما دنبال این هستیم که تازه سن ازدواج را به 15 سال برسانیم. هنوز آن‌قدر مدرن نشده‌ایم که سن ازدواج را به 18 سال برسانیم.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان