تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
مناف هاشمی، استاندار گلستان در غرفه رویداد۲۴:

طرفدار همزمان گردشگری و محیط‌زیست هستیم

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت حفظ شرایط زیست‌محیطی و رعایت قوانین این حوزه و تأکید بر جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری گفت: استاندار طرفدار همزمان گردشگری و محیط‌زیست هستیم.
رویداد۲۴- استاندار گلستان با اشاره به اهمیت حفظ شرایط زیست‌محیطی و رعایت قوانین این حوزه و تأکید بر جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری گفت: استاندار طرفدار همزمان گردشگری و محیط‌زیست هستیم.

مناف هاشمی استاندار گلستان با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص اولویت‌بندی‌های مربوط به استان گلستان گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه همه استانداران تلاش برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و حفظ سرمایه‌گذاران فعلی، رونق تولید و کارخانه‌ها است چراکه مهم‌ترین معضل همه استان‌ها و به‌خصوص استان گلستان  بحث بیکاری جوانان است.

هاشمی در ادامه افزود: استان گلستان استان اقوام مختلفی است که در کنار هم با وحدت زندگی می‌کنند. بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاری نیز در این استان وجود دارد. کار زیادی هم در حوزه زیرساخت‌ها باید صورت بگیرد. تلاش می‌کنم زیرساخت‌های استان ارتقا یابد تا بتوانیم جذب سرمایه‌گذار بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص بحث محیط‌زیست و جنگل‌هایی که در حال تخریب گسترده هستند و ویلاسازی‎هایی که صورت می‌گیرد، گفت: ما رعایت قانون را در طرح‌های جامع شهرها و روستاها و دهیاری‌هایمان تحکیم خواهیم کرد و یکی از استان‌هایی هستیم که در اجرای قانون حتماً جزو استان‌های خوب باشیم و تلاش می‌کنیم کاری خلاف قانون و آنچه خارج از طرح‌ها است، صورت نگیرد.

استاندار گلستان تأکید کرد: اینکه با وجود محیط‌زیست نتوانیم از برخی ظرفیت‌های گردشگری استفاده کنیم، خوب نیست. بعضی مکان‌ها هستند که نباید به بهانه محیط‌زیست، نگاه گردشگری به آن‌ها را کنار بگذاریم. 

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با حفظ شرایط زیست‌محیطی و ضمن توجه به نظر NGOها در این مسیر، اقدامات خوب گردشگری هم داشته باشیم، افزود: چه در جزیره آشوراده، چه در پارک ملی گلستان، چه در ارتفاعات علی‌آباد و آبشارهای خوبی که در آن منطقه داریم، چه در بازارچه‌های مرزی مثل ترکمن‌صحرا و چه در جاهای دیگر تلاش‌ها در حوزه گردشگری مانع از آن نیست که چون محیط‌زیست آسیب می‌بیند کاری نکنیم. ما باید حفظ شرایط زیست‌محیطی را داشته باشیم، قوانین آن‌ها را رعایت کنیم و جذب سرمایه‌گذار را نیز داشته باشیم. ما طرفدار گردشگری و محیط‌زیست با هم هستیم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان