تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
شمخانی در مراسم ۱۳ آبان:

ترامپ خوب می‌داند که توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارد/ آمریکا رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا در کارنامه خود پس از انقلاب اسلامی رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است.
رویداد۲۴دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا در کارنامه خود پس از انقلاب اسلامی رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: دفاع جانانه ملت ایران در مقابل هیات حاکمه آمریکا که در دوران دموکرات، جمهوری‌خواه و در دوران چند قطبی و تک قطبی ادامه داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز است و امروز مردم برای اعتراض علیه سیاست‌های ترامپ به خیابان آمده‌اند.

وی تاکید کرد: ۱۳ آبان ۵۸ اولین روز آشکارتر شدن خیانت آمریکا علیه ما نیست و آمریکا دست از دخالت برنخواهد داشت و او در کارنامه خویش پس از انقلاب اسلامی رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است.

شمخانی تاکید کرد: با اراده ملت ایران رکوردی افتخارانگیز ثبت شده که شاهد خوار و ذلیل‌سازی توطئه‌های آمریکا هستیم و دخالت‌های آمریکا پیش از ۱۳ آبان ۵۸ در کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت ملی در قالب قانون کاپیتولاسیون در کارنامه خیانت‌های این کشور ثبت شده است و در کمتر از چهار دهه پس از انقلاب این اقدامات علیه ملت ایران آنقدر طولانی است که سرفصل آن بیشتر مایه عزت ملت ایران به دلیل ناکام‌سازی آمریکا و البته سند خشم ترامپ محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات آمریکا اظهار داشت: اقدامات براندازانه و تلاش برای فضاسازی و ایجاد بحران‌های امنیتی و فضاسازی تبلیغاتی و تلاش برای تنش و مزاحمت برای همسایگان منطقه‌ای ایران و مشوح نشان دادن چهره اسلام از جمله اقدامات آمریکا در چهار دهه انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: البته این اقدامات نتیجه‌ای نداشت و جمهوری اسلامی قدرتمندتر از همیشه ادامه داد و برای ملت ایران عزت و اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان را هویدا کرد.

وی با اشاره به مواضع آمریکا بیان کرد: متاسفانه عدم عبرت‌گیری، آنها را به سمت بهره‌برداری از بمب‌ها و تحریم‌ها کشانده است که تلاش اقتصادی مبتنی بر توان بومی این اقدام دژخیمانه آمریکا را از حیض انتفاع خواهد انداخت.

شمخانی بیان کرد: اقتدار امروز ملت ایران پشتوانه قوی برای مدیران، رهبران و سیاستمداران است و همزمانی درخواست نابجای گفت‌وگو از سوی ترامپ در حالی است که ملت آمریکا برخی سیاستمداران را نسبت به گزینش وی دچار شد و تردید هستند و ترامپ خوب می‌داند که توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارد.

وی تاکید کرد: مدت‌ها است که ایالات متحده آمریکا توسط مردم منطقه و ملت‌های آن دچار ناکامی شده و ملت ایران این مسائل را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده و دیگران هم گواه این هستند که در تاریخ انقلاب اسلامی نه در عصر چند قطبی ملت ایران تهدید را به فرصت برای رشد و توسعه قرار داده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وضع فعلی ثبات و امنیت منطقه ناشی از فرصت‌سازی از درون تهدید بود و امروز در حالی که پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی تایید شده که تاکید کردیم مسائل موشکی قابل مذاکره نیست اما باز هم تحریم‌های جدید و تلاش‌های عبس علیه ملت ایران از سوی ملت آمریکا صورت می‌گیرد.

شمخانی افزود: به طور قطع درون جمهوری اسلامی اتحاد درون‌ حاکمیتی علیه تلاش‌های آ‌مریکا خواهیم داشت و آمریکا سعی می‌کند اقدام علیه صدای واحد و پرداختن به مشکلات داخلی در جهت ایجاد تنش را در دستور کار خود قرار دهد و امروز نماد اقتدار در مملکت تعریفی مشخص است و جمهوری اسلامی در قله ثبات قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش مردم گفت: آنچه که امروز به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی قابل اتکا است ناشی از حضور ملت ایران و تدبیر حضرت امام و رهبری و عدم اعتماد به آمریکا است و آمریکا همانطور که به مصدق رحم نکرد به شاه، صدام و مبارک هم رحم نکرد.  امیدواریم ۱۳ آبان ۹۷ بیش از گذشته به انسجام و وحدت دست یابیم و آمریکا عاجزتر در منطقه ظهور پیدا کند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان