تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
این خبر تکمیل می شود/

۴۳۲ کشته و ۹۳۸۸ مجروح/ پس لرزها همچنان ادامه دارد

کمک‎رسانی به آسیب‎دیدگان در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه با مشارکت دستگاه‎های امدادی و خدمات‎رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.
رویداد۲۴-شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 10صبح چهارشنبه در استان کرمانشاه ۴۳۲ کشته و ۹۳۸۸ مصدوم است و رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.

به دنبال وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.

رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد .

دکتر روحانی همچنین صبح دوشنبه معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد.

وی هم اینک برای دیدار با مردم، همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه است.

کمک‎رسانی به آسیب‎دیدگان در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه با مشارکت دستگاه‎های امدادی و خدمات‎رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

چندین مقام کشوری و لشکری از جمله وزیران کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه قائم مقام این وزارتخانه، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و فرمانده کل ارتش با هدف همدردی با مردم، برنامه ریزی خدمات، بررسی نیازمندی ها و نظارت بر کمک رسانی ها در این مناطق زلزله حضور دارند.

استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استانها با پیامهای تسلیتی برای بازماندگان آرزوی صبر کردند و کمک های امدادی از استانها نیز به مناطق زلزله زده همچنان در حال ارسال است.

مسئولان برخی کشورها نیز به رییس جمهوری و ملت ایران جان باختن جمعی از هموطنانمان را تسلیت گفتند.

مسئولان کشوری نیز ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، در بخش های مختلف اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی، گازرسانی،آوار برداری ، تعداد جانباختگان و مصدومان، وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده و ... اقدامات لازم را انجام دادند که اخبار آن از ساعت 9صبح روز دوشنبه تا این لحظه به شرح ذیل است:

چهارشنبه 24 آبان

**11:50 
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از ساخت مراکز درمانی در منطقه زلزله زده غرب کشور (کرمانشاه) در آینده ای نزدیک خبر داد.

**11:48
وزیر کشور: در مناطق زلزله زده هیچ مشکل امنیتی و انتظامی وجود ندارد و تمامی دستگاه ها برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان تلاش می کنند.

**11:43 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی :هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های معتبر و واقعی( چون هلال احمر) اعلام شود و مردم در کمک به زلزله زدگان مراقب کلاهبرداران باشند.

**11:38
کارکنان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اختصاص یک روز از حقوق خود به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، همدردی خود را با مردم زلزله زده غرب کشور اعلام کردند.

**11:34 
سرپرست اورژانس کشور : بیش از هفت هزار مصدوم زلزله طی 20 ساعت به کرمانشاه منتقل شدند، 8400 عمل جراحی، از جمله 100 پیوند عضو برای زلزله زدگان انجام شد.

**11:23
در 24 ساعت گذشته یک محموله بزرگ کمک های جنسی، اقلام ضروری و غیر نقدی مردم مریوان به مناطق زلزله دیده در غرب استان کرمانشاه ارسال شد.

**11:20
پتو، لباس گرم و موادغذایی نیاز زلزله زدگان است

**11:11
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برپایی پایگاه جمع آوری کمک‌های دانش آموزی به زلزله‌ زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

**10:58 
جمعی از ملی پوشان و اعضای تیم های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان، صبح امروز(چهارشنبه) برای دلجویی و تقدیم کمک های صورت گرفته توسط خانواده کشتی، راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شدند.

**10:55 
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه: بنا به آمار تقریبی حدود 11 تا 12 هزار واحد روستایی و نیز حدود چهار هزار و 500 واحد شهری 100 درصد تخریب شده و برای شروع آواربرداری لازم است فرم مربوطه توسط مالک تکمیل و خودش نیز حین عملیات حضور داشته داشته باشد.

**10:50 
پیام تسلیت 'کیم یونگ نام' رئیس پرزیدیوم* مجمع عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی به رئیس جمهوری اسلامی ایران و خانواده های زلزله زده

**10:49 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فیلمی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: همه ارتباطات در مناطق زلزله زده از روز گذشته (سه شنبه) به حالت طبیعی بازگشت.

**10:46
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از وصل شدن برقِ کل شهر «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت: از امروز (چهارشنبه) تمرکز گروه های عملیاتی برای رفع مشکل برق روستاها خواهد بود.

**10:43 
جانشین ستاد بحران استان کرمانشاه با اعلام اینکه عملیات آواربرداری اولیه مناطق زلزله زده استان به پایان رسید، گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 432 تن براثر زلزله جان باخته اند و 9388 تن مصدوم شده اند.

**10:35 
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه: تاکنون 17 اکیپ دامپزشکی نسبت به دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به مناطق رلزله زده اعزام شده اند.

**10:31 
مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال وقوع زلزله اخیر در سرپل ذهاب پرونده 75 بیمه گذار این شهر برآورد خسارت شد، گفت: از مجموع این تعداد پرونده، 10 میلیارد ریال به خسارت دیدگان زلزله سرپل ذهاب پرداخت شد.

**10:21  
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع انواع کنسرو، آب معدنی و نان بسته ای بین زلزله زدگان با همکاری خیرین و دستگاه های اجرایی مختلف خبر داد.

**9:54 
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه :44 مدرسه در پنج شهرستان استان تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

**9:50  
وزارت خزانه داری آمریکا از طریق 'دفتر کنترل دارایی های خارجی' خود موسوم به (OFAC) و در پی وقوع زمین لرزه در غرب ایران، راه کارهایی را برای ارسال کمک های بشردوستانه آمریکا به ایران باتوجه به وجود تحریم های تجاری موجود را ارائه کرد.

**9:42 
پزشکی قانونی اسامی 353 جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان 9 هزار و 388 نفر اعلام شده است.

**9:41
مدیرکل بیمه های آتش سوزی بیمه ایران: بیمه ایران برای جبران خسارت های وارد شده به آسیب دیدگان شهرستان سرپل ذهاب با 50 درصد تخفیف اموال آنها را بیمه می کند.

**9:35
قائم مقام شهردار کرمانشاه از ارسال پنج هزار و 610 تخته پتو و چادر مسافرتی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: از این مقدار 5400 تخته پتو و 210 تخته نیز چادر مسافرتی بوده است.

**9:23 
معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به 9388 نفر رسید و تاکنون 1303 عمل جراحی برای نجات مصدومان انجام شده است.

**9:27 
برغم انتشار برخی مطالب و شایعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فعالیت نامنظم جایگاههای عرضه توزیع سوخت و مشکل در زمینه تامین و توزیع سوخت خودروها(بنزین و گاز) در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه،بر اساس مشاهدا خبرنگاران ایرنا در منطقه هیچگونه مشکلی در روند فعالیت این جایگاهها و توزیع سوخت دراین مناطق وجود ندارد.

**9:13
وزیر راه و شهرسازی به رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ماموریت داد تا ضمن ارزیابی ابعاد زلزله، آسیب به ساختمان‌های جدیدالاحداث و به ویژه ساختمان‌های مسکن مهر و خسارات وارده را بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

** 9:17 
گزارش وزیر کشور در مورد وقوع زلزله و وضعیت مناطق زلزله زده در استان های غربی کشور و رسیدگی به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب از وزیر امورخارجه در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

** 4:56
زمین‌لرزه 3.6ریشتری بامداد چهارشنبه در ساعت چهار و 14 دقیقه و 18ثانیه در6کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه رخ داد.

** 3:48
دیوار تحریم ظالمانه در برابر کمک ایرانیان مقیم آمریکا به زلزله زدگان

** 2:25
یک دقیقه سکوت در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره فیلم براتیسلاوا به یاد قربانیان زلزله غرب ایران

** 0:21
استاندار همدان گفت: اکنون چند تیم پزشکی، تیم فنی آبفای استان و تیم امدادی هلال احمر همدان در استان کرمانشاه به امدادرسانی و ارائه خدمات مشغول هستند و امدادرسانی استان بنا به اعلام نیاز استان کرمانشاه ادامه دارد

** 0:05
روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه دیدار روسای سه قوه با رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش همه دستگاهها در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به حال مجروحان و بازماندگان حادثه، گفت: این حادثه برای ما یک امتحان و آزمایش است و از همه دستگاههایی که تلاش کرده و می‌کنند از جمله نیروهای مسلح که بسیار خوب وارد عمل شدند، تشکر می‌کنم

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان