تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

سوچی: بحران روهینگیا آسان حل نمی شود

'آنگ سان سوچی' رهبردوفاکتوی میانمار در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد بحران این کشور که باعث فرار بیش از 800 هزار روهینگیایی شده است، به آسانی قابل حل نیست و یک شبه برطرف نمی شود.

رویداد۲۴-'آنگ سان سوچی' رهبردوفاکتوی میانمار در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد بحران این کشور که باعث فرار بیش از 800 هزار روهینگیایی شده است، به آسانی قابل حل نیست و یک شبه برطرف نمی شود.برخلاف انتظارات جامعه بین الملل از 'آنگ سان سوچی' رهبر میانمار، وی در تازه ترین اظهارات خود بیان کرد که بحران روهینگیا یک شبه رفع نمی شود. 'آنگ سان سوچی' مشاور عالی دولت میانمار و وزیر امور خارجه این کشور در عین حال ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با بنگلادش امکان بازگشت داوطلبانه و ایمن مسلمانان روهینگیا را فراهم سازد. اکنون بیش از 800 هزار روهینگیایی که برای نجات خود از میانمار فرار کرده اند، در ارودگاههای مرزی بنگلادش به سر می برند که وضعیت آنها هشدار بروز بحران انسانی را در پی داشته است.

'آنگ سان سوچی' که امسال میزبان سیزدهمین نشست مشترک وزیران امور خارجه آسیا و اروپا با حضور 51 نفر از وزیران امور خارجه آسیا و اروپایی و هیات های عالی رتبه دیپلماتیک در روزهای 20 و 21 نوامبر (29 و 30) آبان در نایپیدائو، پایتخت میانمار بود، مسئله روهینگیا را به طور مستقیم مورد اشاره قرار نداد. در این نشست که مباحثی همچون امنیت سایبری و مقابله با تروریسم در آن مطرح شد، از بحران روهینگیا سخنی به میان نیامد و 'سوچی' نیز تنها خواستار بازگشت صلح و ثبات به راخین و همچنین سایر استان های این کشور شد. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان