تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵

بانک ملی پاکستان: فعلاً شرایط گشایش LC دلاری با ایران را نداریم

بانک ملی پاکستان به دولت این کشور اعلام کرد در حال حاضر شرایط گشایش LC به دلار با ایران وجود ندارد و باید مبادلات تجاری خود با ایران را به یورو انجام دهد.
رویداد24- بانک ملی پاکستان به دولت این کشور اعلام کرد در حال حاضر شرایط گشایش LC به دلار با ایران وجود ندارد و باید مبادلات تجاری خود با ایران را به یورو انجام دهد.

 به گزارش تریبون، به دلیل اینکه برخی تحریم‌های آمریکا همچنان پابرجاست، بازرگانان پاکستانی باید LCهای خود را برای واردات محصولات از ایران، به‌جای دلار به یورو باز کنند.

بنا به گفته یکی از مقامات ارشد وزارت بازرگانی پاکستان، بانک ملی این کشور به وزارت بازرگانی و همچنین سهامداران خود اعلام کرده است، در حال حاضر شرایط گشایش LC به دلار با ایران وجود ندارد.

بانک مرکزی پاکستان به بازرگانان این کشور اعلام کرده است با توجه به لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران، می‌تواند تجارت خود را با این کشور از سر گیرد.

بر اساس این گزارش درصورتی‌که LCها به دلار باز شوند، نیاز به تأیید یک بانک آمریکایی واسطه وجود دارد و به دلیل اینکه همچنان برخی از تحریم‌ها پابرجا هستند، این مسئله می‌تواند برای بازرگانان پاکستانی مشکل‌آفرین باشد. به همین دلیل بانک ملی پاکستان پیشنهاد کرده است، برای واردات سریع کالا از ایران، بازرگانان این کشور، LCهای خود را به یورو باز کنند. یکی از دلایل پیشنهاد مذکور این است که یک بانک واسطه از اتحادیه اروپا این گشایش LC را تأیید خواهد کرد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

بر همین اساس وزارت بازرگانی و بانک ملی پاکستان در تلاش هستند تا بازرگانان این کشور را به گشایش LC به یورو ترغیب کنند و به همین دلیل سمینار مرتبطی نیز ماه آینده در کراچی پاکستان با همین موضوع برگزار خواهد شد.
برچسب ها: پاکستان ، تجارت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان