تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

امریکا سیاستمدار فراری عربستان را تحویل ریاض داده است

تارنمای خبری میدل ایست آی گزارش داد، دولت آمریکا سعد الجبری، دست راست ولیعهد سابق عربستان سعودی را مخفیانه تحویل مقام‌های این کشور داده است.

رویداد۲۴-تارنمای خبری میدل ایست آی گزارش داد، دولت آمریکا سعد الجبری، دست راست ولیعهد سابق عربستان سعودی را مخفیانه تحویل مقام‌های این کشور داده است.الجبری که از نزدیکان محمد بن نایف، ولیعهد سابق سعودی است، پیش از این موفق به خروج از عربستان سعودی به مقصد آمریکا شده بود. محمد بن سلمان پس از انتصابش به عنوان ولیعهد جدید سعودی، خواستار بازگشت الجبری به کشور شد اما او به بهانه بیماری از پذیرش این درخواست خودداری کرد.

حال گزارش میدل ایست آی نشان می‌دهد بن سلمان که در ماه‌های گذشته دست به سرکوب شدید رقبای احتمالی خود زده است، موفق شده الجبری را به خاک عربستان بازگرداند.

منبع این رسانه تاکید می‌کند که ولیعهد سعودی از حضور طولانی مدت الجبری در خاک آمریکا به شدت عصبانی و نگران از اقدام احتمالی علیه سلطنت خود بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، وی را در سال 2015 از مقام خود به عنوان عضو شورای امور سیاسی و امنیتی برکنار کرده بود؛ اقدامی که در آن زمان به تلاش برای تضعیف موقعیت محمد بن نایف تفسیر شد.

الجبری همچنین مامور تحقیقات دربار و مطلع از جزئیات تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن بوده است؛ موضوعی که نشان دهنده اهمیت بازداشت وی برای مقام‌های این کشور است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان