تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

آدمک ترامپ در آتش خشم مردم بیروت سوخت

امروز نیز همچون چهار روز گذشته، ده ها هزار نفر از مردم بیروت با برپایی تظاهراتی باشکوه اعتراض خود را به تصمیم رئیس جمهوری امریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام داشتند. آنان در این تظاهرات آدمک دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو را به آتش کشیدند.

رویداد۲۴-امروز نیز همچون چهار روز گذشته، ده ها هزار نفر از مردم بیروت با برپایی تظاهراتی باشکوه اعتراض خود را به تصمیم رئیس جمهوری امریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام داشتند. آنان در این تظاهرات آدمک دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو را به آتش کشیدند. راهپیمایی دفاع از قدس با حضور ده ها هزار نفر از مردم و نمایندگان احزاب مختلف سیاسی در حومه جنوبی بیروت برگزار شد. راهپیمایان در شعارها و پلاکاردهای خود ضمن محکوم کردن تصمیم اخیر ترامپ، تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

بسیاری از راهپیمایان پرچم های فلسطین، لبنان، سوریه، ایران، حزب الله و جنبش امل را در دست داشتند.
«
مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «جنگ جنگ تا پیروزی، آهسته آهسته تا قدس»، «قدس برای ماست»، «قدس پایتخت ابدی فلسطین»، «با جان و خون خود قدس را آزاد می کنیم»، «قدس عربی و نه عبری است» از جمله شعارهایی است که تظاهرکنندگان سر دادند یا بر پلاکارهایی که در دستان آنها بود نوشته شده بود. در نقاط مختلف تظاهرات پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی و آدمک های ترامپ و نتانیاهو به آتش کشیده شد.
در میانه تظاهرات سیدحسن نصرالله نیز از طریق ویدیو کنفرانس برای تظاهرکنندگان سخنرانی کرد.
وی ضمن قدردانی از تظاهرات امروز و روزهای گذشته در لبنان و کشورهای دیگر، خواستار ادامه آن شد.
نصرالله از ضرورت اعلام انتفاضه سوم نیز گفت و تاکید کرد که باید همه کشورها کاری کنند که رژیم صهیونیستی در انزوا قرار بگیرد. دبیرکل حزب الله گفت: ترامپ فکر می کرد که با شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل کل دنیا را همراه خود خواهد کرد و همه برای پیوستن به آمریکا از هم پیشی می گیرند اما او مخالفت دنیا را دید و تنها و منزوی شد. نصرالله، تصمیم ترامپ را آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان