تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

تاکید رهبری بر پرداختن به بحث حاشیه‌نشینی/ درمان ۸ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران/ روند کاهشی طلاق در کشور

وزیر کشور تاکید کرد: در تهران اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم.

رویداد۲۴-وزیر کشور تاکید کرد: در تهران اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم.رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یک سال و نیم گذشته در مجلس وعده دادید در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری را انجام دهید، چقدر اقدامات انجام شده را موثر می‌دانید و آیا کاهشی را در حوزه آسیب‌ها شاهد بوده‌ایم، گفت: هر ۶ ماه یک بار گزارش دستگاه‌ها را در حوزه آسیب‌ها به رهبر انقلاب ارائه می‌دهیم این بار گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد قابل قبول بود. در مورد طلاق روند رو به کاهشی را داشتیم البته بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی را دارد. در تهران اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر را درمان می‌کنیم. در حوزه مقابله ، ۱۳ درصد افزایش در کشفیات را داشتیم.

وزیر کشور با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی گفت: در این بخش اقدامات خوبی را در حوزه‌های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است. البته این روند راضی‌کننده نیست و رهبری تاکید داشتند که باید به حاشیه‌نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود. رهبری همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید داشتند. همچنین در مورد سمن‌ها باید به آن‌ها کمک مالی صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رهبری سیاست‌گذاری کردند که ۵۰ درصد منابع باید صرف امور پیشگیری شود و این موضوع عمق توجه ایشان را به بحث کنترل نشان می‌دهد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان